یک روز بدون خودرو در منطقه ۹
یک روز بدون خودرو در منطقه ۹

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ سید محمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه با بیان این خبر گفت: با هدف ایجاد محیطی شاد و مفرح در آستانه سال تحصیلی جدید و به منظور آشنا شدن شهروندان با مفاهیم و رویکردهای شهر انسان محور، رویداد روز جهانی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ سید محمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه با بیان این خبر گفت: با هدف ایجاد محیطی شاد و مفرح در آستانه سال تحصیلی جدید و به منظور آشنا شدن شهروندان با مفاهیم و رویکردهای شهر انسان محور، رویداد روز جهانی بدون خودرو در منطقه ۹ برگزار می شود.

وی افزود: ۳۱ شهریورماه مصادف با ۲۲ سپتامبر، به عنوان «روز جهانی بدون خودرو» نامگذاری شده و خودروسواران را تشویق می‌ کند تا یک روز  در سال از اتومبیل استفاده نکنند که فرصتی مغتنم برای ترویج دوچرخه سواری و پیاده روی است.

مرتضوی گفت: هدف از رویداد روز جهانی بدون خودور ارتقای کمی و کیفی حمل و نقل عمومی، ترویج و توسعه‌ دوچرخه سواری و پیاده روی است. در این کمپین، مردم تشویق می‌شوند تا سفرهای شهری خود را با استفاده از وسایل نقلیه‌ عمومی انجام داده و در صورتی که محل کارشان به محل سکونت نزدیک است ویا در خریدهای روزانه‌ خود، از دوچرخه استفاده کرده یا پیاده روی کنند.

شهردار منطقه ۹ ادامه داد: رویداد روز جهانی بدون خودور در منطقه ۹ از ساعت ۱۶ الی ۱۸ روز جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ در خیابان دکتر بدرالزمان قریب(اجتماعی) برگزار خواهد شد که شامل برنامه ها و مسابقات شاد و متنوعی از قبیل دوچرخه سواری، حرکات نمایشی با دوچرخه، طناب کشی، نقاشی سه بعدی و دیواری، اسکیت برد، دارت و بازی های گروهی نظیر فوتبال و هاکی ویژه گروه های مختلف سنی کودکان و نوجوانان همراه با اهداء جوایز است.

این مدیر ارشد شهری در خاتمه خاطر نشان کرد: همچنین جهت ترغیب شهروندان به مشارکت در این رویداد، اطلاع رسانی گسترده ای از طریق نصب بنر در سطح معابر، ارسال پیامک و تبلیغ در صفحات مجازی و رسانه های شنیداری صورت پذیرفت.

انتهای پیام /