شناسایی ۶ هزار فضای بی‌دفاع شهری در پایتخت/ لزوم پایش مناطق
شناسایی ۶ هزار فضای بی‌دفاع شهری در پایتخت/ لزوم پایش مناطق

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش ایمنا، نرگس معدنی‌پور با بیان اینکه ساماندهی فضاهای بی‌دفاع شهری جزو وظایف شهرداری است، اظهار کرد: یکی از احکام برنامه چهارم شهرداری تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی شناسایی و ساماندهی فضاهای بی‌دفاع است. وی تعداد فضاهای بی‌دفاع شناسایی شده را حدود شش هزار نقطه اعلام کرد […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش ایمنا، نرگس معدنی‌پور با بیان اینکه ساماندهی فضاهای بی‌دفاع شهری جزو وظایف شهرداری است، اظهار کرد: یکی از احکام برنامه چهارم شهرداری تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی شناسایی و ساماندهی فضاهای بی‌دفاع است.

وی تعداد فضاهای بی‌دفاع شناسایی شده را حدود شش هزار نقطه اعلام کرد و ادامه داد: روشنایی نامناسب، متروکه شدن ساختمان‌ها، پوشیده‌شدن پل‌های عابر پیاده از جمله عوامل بی‌دفاع بودن این فضاها است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران نبود روشنایی در بوستان‌ها و معابر خلوت را از ضعف‌های فضاهای بی‌دفاع دانست و تاکید کرد: روشنایی یا تخریب ساختمان‌های متروکه می‌تواند یک ناحیه را از حالت بی‌دفاع خارج کند؛ به همین خاطر ضروری است که نگاهی کارشناسی به موضوع وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: شناسایی و ساماندهی نقاط بی‌دفاع شهری پایان کار نیست و شهرداری‌های مناطق موظف هستند با وجود مناسب‌سازی به طور مستمر مناطق را مورد پایش قرار دهند.

معدنی‌پور گفت: در برنامه چهارساله چهارم یکی از احکامی که به طور جدی به دنبال آن هستیم ساماندهی فضاهای بی دفاع موجود و جلوگیری از ایجاد آنها است که مستلزم رصد مستمر مناطق شهرداری است.

وی اضافه کرد: شناسایی فضاهای بی‌دفاع یکی از اقدامات خوبی است که توسط مناطق شهرداری آغاز شده است. شناسایی و ساماندهی نقاط بی‌دفاع شهری پایان کار نیست و شهرداری‌های مناطق موظفند با وجود مناسب سازی به طور مستمر مناطق را مورد پایش قرار دهند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: ساماندهی فضاهای بی‌دفاع برای همه اقشار به خصوص زنان، کودکان، معلولان و توانخواهان است و به گروه‌های خاص محدود نمی‌شود اما در اولویت‌بندی انجام شده، زنان از جایگاه ویژه برخوردار هستند، زیرا در مناطق بی‌دفاع به شدت آسیب‌پذیر خواهند بود.

منبع: ایرنا