گرامیداشت سنت‌های دیرینه با برگزاری جشنواره‌ها
گرامیداشت سنت‌های دیرینه با برگزاری جشنواره‌ها

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ علیرضا عاقلی در نشست هم‌اندیشی البرز پژوهان اظهار کرد: این نشست با هدف شناخت آئین‌های گذشته و زنده کردن آداب و رسوم کهن و سنتی استان البرز و بهره‌مندی از آن‌ها در اجرای جشنواره‌هایی با رویکرد فرهنگی برگزار شده است. وی با اشاره […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ علیرضا عاقلی در نشست هم‌اندیشی البرز پژوهان اظهار کرد: این نشست با هدف شناخت آئین‌های گذشته و زنده کردن آداب و رسوم کهن و سنتی استان البرز و بهره‌مندی از آن‌ها در اجرای جشنواره‌هایی با رویکرد فرهنگی برگزار شده است.

وی با اشاره به نقش و تأثیر آیین‌ها و سنت‌ها در پویایی فضاهای شهری و نشاط اجتماعی گفت: برگزاری جشنواره‌های سنتی به واسطه ایجاد نشاط اجتماعی، حلقه ارتباط شهروندان را با متولیان شهری محکم‌تر خواهد کرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج برپایی جشنواره‌ها را عامل مهم ارتقای فرهنگ شهر ارزیابی کرد و بیان داشت: یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش نشاط اجتماعی برگزاری جشن‌ها و گرامیداشت سنت‌های دیرینه است و امروزه باید به آئین‌ها و سنت‌های دیرین جامعه که ریشه در تاریخ هر ملتی دارد، بیش از پیش توجه کرد.

این مسئول با تأکید بر لزوم اجرای هرچه بهتر برنامه‌های جنبی جشنواره‌ها با رویکرد فرهنگی، ادامه داد: یکی از اهدف عمده برگزاری جشنواره‌های آئینی و سنتی باید احیاگری باشد، احیای آنچه به دست فراموشی سپرده‌شده است.

به گفته عاقلی، احداث پارک بدون در نظر گرفتن رویکردهای فرهنگی منجر به بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی در پارک می‌شود و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در پارک‌ها و بوستان‌های شهری می‌تواند سبب تأمین امنیت و تقویت فضای فرهنگی و کاهش آسیب‌ها باشد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج به برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنوارهایی با هدف احیا آئین‌ها و سنت‌های فراموش شده در پارک‌ها و بوستاهای شهری اشاره کرد و افزود: هنگامی که آیین‌های فراموش شده به شکلی نو و بدیع بازسازی و بازآفرینی شوند می‌تواند جذابیت‌های ویژه‌ای نیز برای مخاطب ایجاد کند.

منتشر شده در تاریخ ۳ آبان ماه ۱۴۰۲