تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام پایتخت مشخص شود
تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام پایتخت مشخص شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا شمس‌احسان امروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم بهمن_ در یکصدوسی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام و در پایتخت اهمیت دارد و مورد تاکید است. وی افزود: تعداد زیادی از پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری مانند تکمیل […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا شمس‌احسان امروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم بهمن_ در یکصدوسی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام و در پایتخت اهمیت دارد و مورد تاکید است.

وی افزود: تعداد زیادی از پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری مانند تکمیل شبکه بزرگراهی و کمربند شهری تهران در جنوب شرق و شرق (بزرگراه شهید نجفی رستگار)، تجهیز و توسعه خطوط مترو، تکمیل و توسعه پایانه جدید شرق و پروژه چهارباغ نمونه‌ای از مطالبات مردمی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح شهر تهران به دلیل نبود توجه لازم به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران که با عنوان «الزام شهرداری تهران برای انجام مطالعات توجیه فنی، اقتصادی، زیست‌محیطی، فرهنگی و اجتماعی» و ارائه برنامه زمان‌بندی برای تمام طرح‌ها و پروژه‌های شهرداری تهران بلاتکلیف مانده است.

وی تصریح کرد: با توجه به این مصوبه و سند نظام فنی و اجرایی شهرداری پایتخت در سال ۱۳۹۷ آئین‌نامه‌ای با عنوان «تصویب و پذیرش پروژه‌های جدید» توسط شورای عالی فنی شهرداری تهران تصویب شد.

شمس‌احسان افزود: در لوایح بودجه‌ای شهرداری تهران مشاهده می‌شود که کد پروژه‌های جدید بدون ارائه مطالعات توجیهی مصوب ارائه می‌شود و با توجه به فرایندی که در این آئین‌نامه مطرح شده است، مشکلاتی از جمله منطبق نبودن با اسناد بالادستی مانند طرح جامع شهر تهران و طرح جامع حمل‌ونقل ترافیک، برنامه پنج‌ساله چهارم و توجه نکردن به اولویت‌بندی منابع مالی محدود، وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اداره کل ارزیابی عملکرد و بهبود مدیریت معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران لازم و ضروری است آخرین وضعیت پایش و دسته‌بندی تمام پروژه‌های احداثی معاونت‌ها و مناطق شهرداری تهران را ارائه دهد و گزارش را به شورای اسلامی شهر تهران ارسال کند.

وی خاطرنشان کرد: سال‌های قبل تلاش‌هایی برای تصویب آئین‌نامه تصویب و پذیرش پروژه‌های جدید ذیل شورای عالی فنی شهرداری تهران شد، بنابراین ساماندهی نظام پدیدآوری، پذیرش و تصویب مطالعات توجیهی پروژه‌های جدید در شهرداری تهران پیرامون زمان ارائه کد بودجه‌های جدید در لوایح بودجه سالانه و تخصیص اعتبار به آنان نقص‌های قابل مشاهده‌ای دارد که نیاز به برنامه‌ریزی ویژه توسط شهردار تهران و معاونان است.

شمس‌احسان گفت: از شهردار تهران درخواست می‌کنم اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر تحت عنوان سند نظام فنی و اجرایی شهر تهران را دستور کار خود قرار دهد.