کمک شهرداری تهران به شهرهای کمتر توسعه‌یافته منوط به تصویب در هیئت دولت شد
کمک شهرداری تهران به شهرهای کمتر توسعه‌یافته منوط به تصویب در هیئت دولت شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی تبصره نهم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران اظهار کرد: در کشور شهرهایی مهاجر فرست وجود دارند و افراد در شهرهای بزرگ ساکن می شوند که ده […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی تبصره نهم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران اظهار کرد: در کشور شهرهایی مهاجر فرست وجود دارند و افراد در شهرهای بزرگ ساکن می شوند که ده ها برابر هزینه می شود و این هزینه ها جبران نخواهد شد.

وی افزود: تهران معین شهرهای زاهدان، آبادان، خرمشهر، آبادان و خواف برای ارائه سلسله کمک ها مشخص شده و در زمان آقای قالیباف نیز در شهر زاهدان کمک صورت گرفته است.

شهردار تهران با بیان اینکه اندک امکان گذاری می تواند مهاجرت را معکوس کند، یادآور شد: این مسئله بسیار مهم بوده و کمک به شمار می رود که به مجوز شورا نیاز دارد چراکه کمک بدون مصوبه شورا ممنوع است.

وی با اعلام اینکه شهرداری در سیل امامزاده داود، حادثه مترو پل و زلزله خوی کمک کرد و عملیات انجام داد، اظهار کرد: مدیریت شهری تهران برای کمک در حوادث کشور حضور دارد.

سید جعفر تشکری هاشمی، عضو شورای شهر نیز با تأکید بر اینکه عوارضی که به سختی از شهروندان دریافت می شود باید در پایتخت هزینه شود، گفت: قانون هیچ اختیاری برای شورا و شهرداری برای تخصیص بودجه به سایر شهرها نداده و نباید به عنوان رویه باشد و اگر قرار بر این کار است و البته کار خوبی است حمایت از شهرهای محروم وظیفه دولت است.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اجرای چنین طرحی منوط به رفع اشکالات قانونی آن در وزارت کشور است، یادآور شد: پیشنهاد ما این است که با توجه به شرایط و ملاحظات اجتماعی، اجرای این تبصره منوط به تصویب و ابلاغیه در هیئت دولت شود. اگر این مصوبه در دولت توسط مجلس شورای اسلامی مغایر قانون باشد، ابلاغ نخواهد شد و در صورت تأیید و ابلاغ، در مدیریت شهری نیز پذیرفته خواهد شد.

گفتنی است بر اساس ۱۷ رأی موافق اعضای شورا، مقرر شد که صدور مجوز برای شهرداری در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی و بر اساس ابلاغیه وزارت کشور به منظور کمک به شهرهای کمتر توسعه یافته، پس از تصویب در هیئت دولت انجام شود.

انتهای پیام/