پیشنهاد احداث آرامستان جدید تهران در اطراف آرادکوه شایسته مردم تهران نیست
پیشنهاد احداث آرامستان جدید تهران در اطراف آرادکوه شایسته مردم تهران نیست
عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس، با انتقاد از پیشنهاد احداث آرامستان جدید تهران در اطراف آرادکوه از سوی اعضای شورای شهر از آنها خواست تا در مدت باقی‌مانده از مسئولیتشان به جانمایی مکان‌های مناسب جهت دفن اموات تهرانی کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر سیدعلی یزدی‌خواه در گفت‌وگو با  خبرگزاری خانه ملت، در مورد پیشنهاد احداث آرامستان جدید در اطراف آرادکوه که مدتی قبل یکی از اعضای شورای شهر تهران از آن خبر داده بود، گفت: بنده به عنوان خادم مردم تهران و کشور عزیزمون از اعضای شورای اسلامی شهر پایتخت تقاضا دارم که به بی‌مهری و کم لطفی خود نسبت به مردم تهران خاتمه دهند و در این مدت باقی مانده از مسئولیتشان به جانمایی مکان‌های مناسب جهت دفن اموات تهرانی کمک کنند.

تهران در نقاط شمال، شرق و غرب نیاز به احداث آرامستان دارد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما پیشنهاد دادیم برای سهولت امر تردد، دسترسی آسان‌تر و مناسبتر افراد،  کاهش حجم ترافیک سنگین و آلودگی هوای پایتخت و ممانعت از اتلاف وقت میلیون‌ها نفری که در طول هر ماه به سمت آرامستان بهشت زهرا(س) روانه می‌شوند، مکان‌هایی را در شمال، شرق و غرب تهران شناسایی کنند و در آنها مقدمات لازم برای احداث آرامستان‌های جدید را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: پیشنهاد احداث آرامستان جدید تهران در اطراف آرادکوه شایسته مردم تهران نیست که ممکن است با دقت کافی صورت نگرفته یا خلط موضوع شده باشد، چرا که بعید به نظر می‌رسد که ایجاد آرامستان جدید در اطراف آرادکوه با برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسانه پیشنهاد شده باشد.

ما به شدت مخالف احداث آرامستان در اطراف آرادکوه هستیم

یزدی‌خواه اظهار کرد: ما به شدت با این پیشنهاد مخالف هستیم، چرا که در تهران اراضی وجود دارد که هم دسترسی آنها از اتوبان شهید بابایی و شهید همت امکانپذیر بوده و شرایط مناسبی برای تبدیل شدن به آرامستان دارند. بنابراین باید با بررسی دقیق‌تر و کارشناسانه‌تر نسبت به احداث آرامستان جدید تهران اقدام شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ما معتقدیم که آرامستان بهشت زهرا(س) به لحاظ  حضور معنوی و پیکر پاک شهدای انقلاب اسلامی و امام شهدا و و مفاخر کشور از یک منزلت و مقام بلندی برخوردار است و هر فردی آرزو دارد در آنجا به خاک سپرده شود، اما ظرفیت این منطقه هم حدی دارد که در شرایط کنونی در حال تکمیل شدن است، بنابراین باید هر چه سریعتر مدیران برنامه‌ریز حوزه شهری پایتخت برای احداث آرامستان جدید چاره‌اندیشی کنند.  

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون مدیران شهری باید ارائه تسهیلات بهتر با قیمت‌های ارزانتر و سرویس‌های مناسب‌تر از طریق فراهم کردن زیرساخت‌های شایسته‌تر برای مردم تهران را در نقاط دیگری از شهر جهت احداث آرامستان مورد توجه قرار دهند.