کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب شرب در فضای سبز شهر قم
کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب شرب در فضای سبز شهر قم

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مرتضی سقائیان‌نژاد امروز – سه شنبه بیست و پنجم مهرماه- در حاشیه نخستین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش ملی «راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر» اظهار کرد: در شهر […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مرتضی سقائیان‌نژاد امروز – سه شنبه بیست و پنجم مهرماه- در حاشیه نخستین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش ملی «راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر» اظهار کرد: در شهر قم طی سال‌های گذشته سرانه فضای سبز از ۱۳.۸ به ۲۰.۸ رسیده است که به نوبه خود یک تحول بزرگ در امر محیط زیست شهری محسوب می‌شود.

وی افزود: شهر قم اقلیم گرم و خشکی دارد و به همین منظور توسعه فضای سبز برای زیست پذیری و افزایش مطلوبیت کیفیت هوای شهر ضروری است.

شهردار قم به معضلاتی مانند کمبود بارندگی و افزایش گرد و غبار شهری اشاره و خاطرنشان کرد: در شهر قم نمی‌توانیم نسبت به توسعه فضای سبز بی‌تفاوت باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهر قم در گذشته ۶۷ درصد آب مورد نیاز فضای سبز از آب شرب تأمین می‌شد، اضافه کرد: این عدد اکنون به ۱۷ درصد رسیده است و همین میزان نیز در صورت تأمین چاه از سوی دستگاه متولی کاهش خواهد یافت.

سقائیان‌نژاد گفت: بیش از ۷۵ درصد آب شرب در شهرها به پساب تبدیل می‌شود که در صورت مدیریت این منبع برای آبیاری فضای سبز می‌توان از معضلاتی همچون نشست زمین، بیابان‌زایی و فرسایش خاک جلوگیری کرد.