کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای در فرهنگسرای الغدیر برگزار شد
کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای در فرهنگسرای الغدیر برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، کارگاه آموزشی سواد رسانه با محوریت پدافند غیرعامل در راستای افزایش آگاهی فرهنگی و اجتماعی والدین نسبت به تهدیدهای جنگ نرم دشمن برای اولیاء دانش‌آموزان اداره آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز همزمان با هفته پدافند غیرعامل در فرهنگسرای الغدیر برگزار شد. به گزارش شهریار، محمدزاده، کارشناس علوم ارتباطات […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

کارگاه آموزشی سواد رسانه با محوریت پدافند غیرعامل در راستای افزایش آگاهی فرهنگی و اجتماعی والدین نسبت به تهدیدهای جنگ نرم دشمن برای اولیاء دانش‌آموزان اداره آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز همزمان با هفته پدافند غیرعامل در فرهنگسرای الغدیر برگزار شد.

به گزارش شهریار، محمدزاده، کارشناس علوم ارتباطات و رسانه در این کارگاه با اشاره به شعار هفته پدافند غیرعامل تحت عنوان ایران پایدار، به وسعت ایمان، به بلندای امید، گفت: پدافند غیرعامل سیاست پیشگیرانه و تسهیل مدیریت بحران در سطح ملی است.

وی با تاکید بر لزوم فراهم نمودن بسترهای فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی در خصوص پدافند غیرعامل، خاطرنشان کرد: آموزش پدافند غیر عامل به والدین فرصت خوبی است تا دانش‌آموزان با اهداف و فرهنگ پدافند غیرعامل بیشتر آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه امروز رسانه‌ها بخش مهمی از زندگی ما را تشکیل می‌دهند گفت: آموزش استفاده از رسانه بسیار مهم است و در گام نخست باید مهارت‌های استفاده از رسانه را به والدین و دانش‌آموزان آموزش دهیم.

این کارشناس رسانه با بررسی لزوم آشنایی خانواده با سواد رسانه، گفت: والدین دیگر نمی‌توانند فرزندانشان را از رسانه دور کنند اما با افزایش سطح سواد رسانه می‌توانند از آن‌ها در این فضا مراقبت کنند.

علیزاده، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز در این همایش با اشاره به تغییر مفهوم و قلمرو سواد در عصر دیجیتال، گفت: امروز سواد، ابعاد گوناگونی به خود گرفته و دیگر در معنای خواندن و نوشتن صرف به مانند گذشته نبوده و جامعه جهانی، با پدیده‌های جدیدی مانند “سواد رسانه‌ای، سواد شبکه‌های اجتماعی، سواد اطلاعاتی، هوش مصنوعی” و مانند آن‌ها در عصر ارتباطات روبه‌رو است که ارتقای سواد رسانه لازمه نهادینه شدن فرهنگ پدافند غیرعامل در جامعه و به ویژه در بین دانش‌آموزان است.

سیدی،  مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز نیز هدف از اجرای پدافند غیرعامل در فضای آموزش و پرورش را کاهش آسیب‌پذیری فرهنگی در برابر تهدیدات عملیات روانی دشمن عنوان کرد و افزود: پایدارسازی سیستم‌های فرهنگی، ارتقای آستانه تحمل ملی و مدیریت بحران عملیات فرهنگی و روانی از دیگر اهداف پدافند غیر عامل در سطح آموزش و پرورش است.