نصب و راه اندازی دستگاه سل کانتر هماتولوژی در آزمایشگاه مرجع معاونت بهداشت
نصب و راه اندازی دستگاه سل کانتر هماتولوژی در آزمایشگاه مرجع معاونت بهداشت
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به دسترسی عادلانه به خدمات با کیفیت، اقتصادی و به هنگام آزمایشگاهی در حوزه بهداشت، از نصب و راه اندازی یک دستگاه سل کانتر در آزمایشگاه مرجع معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد.

به گزارش آرمانشهر فارس، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به دسترسی عادلانه به خدمات با کیفیت، اقتصادی و به هنگام آزمایشگاهی در حوزه بهداشت، از نصب و راه اندازی یک دستگاه سل کانتر در آزمایشگاه مرجع معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد.

دکتر «عباس رضاییان زاده» گفت: در راستای تداوم تکمیل زیرساخت‌های نظام سلامت استان، نصب و راه اندازی یک دستگاه سل کانتر هماتولوژی مدل BC-6200 ،تامین شده از محل وام دوم بانک جهانی (ICERP-AF) انجام شد.

او با بیان اینکه این دستگاه در سنجش شاخص های سلامت افراد از جمله طبیعی بودن تعداد و ابعاد سلول های خونی کاربرد دارد، ادامه داد: بررسی سلول های خونی می تواند عامل مهمی در تشخیص بیماری ها باشد، به طور کلی دستگاه های سل کانتر یکی از پرکاربردترین و اصلی ترین تجهیزات آزمایشگاهی است.

معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: استفاده از این آنالایزرهای هماتولوژی مزایایی چون افزایش دقت و سرعت کار، افزایش صحت نتایج، کاهش خطاهای کاربری و کاهش هزینه ها را در پی دارد، کاربری آسان و راحت دستگاه نیاز به فعالیت و صرف وقت اپراتور را به مرز صفر رسانده است.

دکتر رضاییان زاده گفت: ارتقای شاخص سلامت از اولویت های حوزه بهداشت است و در یک سال اخیر از هیچ کوششی برای تجهیز و بهبود کیفیت خدمات دریغ نشده است.

  • نویسنده : مریم شمالیان