چهلمین مجمع مشورتی و تخصصی محلات شهر تهران در منطقه ۲۰ برگزار شد
چهلمین مجمع مشورتی و تخصصی محلات شهر تهران در منطقه ۲۰ برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ حجت الاسلام سیدمحمد آقامیری گفت: در نشست های تخصصی از تجربیات نخبگان و معتمدین بهره مند می شویم و هم افزایی و درایت جمعی در شناسائی و حل معضلات و مشکلات محلات و اعلام درخواست های شهروندان تاثیرگذار […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ حجت الاسلام سیدمحمد آقامیری گفت: در نشست های تخصصی از تجربیات نخبگان و معتمدین بهره مند می شویم و هم افزایی و درایت جمعی در شناسائی و حل معضلات و مشکلات محلات و اعلام درخواست های شهروندان تاثیرگذار است و ما را در رسیدگی و رفع مشکلات یاری می کند.

آقامیری افزود: برگزاری این جلسات و ارتباط هرچه بیشتر و قویتر با نخبگان و معتمدین  محلات و استفاده از تجربیات و ظرفیت های مثبت  این عزیزان می تواند به مدیریت شهری در حل مشکلات شهر و  شهروندان  و بویژه پرداختن به مسائل عمرانی کمک کند.

در ادامه این نشست درخواست های معتمدین محلات در خصوص موضوعات عمرانی، ترافیکی، اجتماعی و خدمات شهری که در آخرین جلسه مشورتی این منطقه مطرح شده بود، بررسی و اقدامات انجام شده از سوی شهرداری منطقه  پیگیری شد.

رضا شنگی شهردار منطقه ضمن بررسی مشکلات و مطالبات اهالی، حضور در محلات و مساجد را راهکار موثر در تحقق همدلی بین مردم و مدیریت شهری دانست و بر برنامه ریزی فعالیت‌های کیفی‌تر و طبق نیازسنجی در محلات برای ارائه خدمات بهینه به شهروندان در حوزه های مختلف شهری تاکید کرد.

شنگی استفاده از ظرفیت معتمدین محلی برای تصمیم سازی در تمام موضوعات شهری را حائز اهمیت برشمرد و گفت: در برنامه ریزی مدیریت شهری منطقه بهره مندی از ظرفیت نخبگان محلی، معتمدان، ائمه جماعت، مشارکت مردمی برای شناسایی و مرتفع شدن مشکلات و پیشبرد کارها و اجرای پروژه های توسعه محله ای مورد توجه است.

وی با اشاره به اجرای طرح بازآفرینی محله نفرآباد بیان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ پلاک متعلق به شهرداری در این محدوده برای اجرای پروژه های خدماتی شامل پارکینگ، زائرسرا، مجموعه ورزشی و مسکونی پیش بینی شده که متولی ساخت آنها سازمان نوسازی شهر تهران است و با توجه به مصوبه کمسیون ماده ۵ بر اساس طرح  الگوی اسلامی اجرا می شود.

شهردار منطقه ۲۰ در خصوص رفع مشکل فاضلاب محله بهشتی افزود: بافت فرسوده محله بهشتی و نبود شبکه فاضلاب شهری و اتصال آن به شبکه اصلی تهران، نارضایتی شهروندان این محله را موجب شده است، که با برگزاری جلسات مکرر و امضای تفاهم نامه با شرکت فاضلاب شهری امید است مرحله اجرایی راه اندازی شبکه فاضلاب شهری در این محله به سرعت آغاز شود.

این گزارش حاکی است احداث سرعت گیر در سه راه تقی آباد، احداث بوستان در زمین پشت سرای محله تقی آباد، تجهیز بوستان بانوان، وضعیت بازآفرینی محله نفرآباد، بهسازی تجهیزات بوستان های محله بهشتی، روکش آسفالت تعدادی از معابر محله بهشتی، احداث پل مکانیزه در خیابان شهید رجائی محله بهشتی، رسیدگی به وضعیت فاضلاب محله بهشتی، پیگیری احداث پارکینگ طبقاتی ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، رفع سد معبر و بهسازی خیابان شهید بیات جنوبی، مرمت و بازسازی سرویس بهداشتی بوستان ماهور، رسیدگی به مشکلات نظافتی قلعه عظیم آباد، تکمیل سرای محله حمزه آباد، بازپیرائی میدان نماز، تجهیز و بازسازی معابر ایثار و شهدای دیلمان و اختصاص بودجه برای بازسازی مسجد جامع جوانمرد از جمله موارد مورد بررسی در این جلسه بود.

گفتنی است؛ پس از پایان این نشست و در راستای طرح نهضت دیدارهای مردمی مسجد محور  با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، رضا شنگی شهردار منطقه و مدیران ارشد شهری در مسجد علی ابن ابیطالب (ع) محله حمزه آباد به درخواست ها و مشکلات شهروندان رسیدگی شد.

انتهای پیام/