پیشرفت ۹۷ درصدی اجرای شبکه فاضلاب منطقه ۱۰
پیشرفت ۹۷ درصدی اجرای شبکه فاضلاب منطقه ۱۰

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، «مهدی اخ‌الصنایع» در جلسه شورای مدیران این منطقه که با حضور سوده نجفی عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، با بیان اینکه این منطقه یکی از پرتراکم‌ترین مناطق شهری است که […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، «مهدی اخ‌الصنایع» در جلسه شورای مدیران این منطقه که با حضور سوده نجفی عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، با بیان اینکه این منطقه یکی از پرتراکم‌ترین مناطق شهری است که چهار برابر میانگین شهر تهران جمعیت دارد، گفت: منطقه ۱۰ با مساحت ۸۱۷ هکتار، دارای بیش از ۵۷ درصد بافت فرسوده است.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به فعالیت‌های عمرانی صورت گرفته در یکسال اخیر تصریح کرد: این منطقه دارای ۶ بیمارستان خصوصی و یک بیمارستان دولتی است. بیمارستان لولاگر، تنها بیمارستان دولتی منطقه بسیار فرسوده و قدیمی است که مقرر شده در سه فاز تخریب و نوسازی شود.

اخ‌الصنایع با اشاره به انجام ۱۰۰ درصدی پروژه‌های عمرانی «من شهردارم۱» در این منطقه گفت: در طرح «من شهردارم۲» برای سال آتی ۳۶۶ پروژه در نظر گرفته شده است و تاکنون بیش از ۳۲ هزار نفر از شهروندان منطقه در این طرح حضوری فعال داشتند و بیشترین مشارکت را در سطح نواحی در شهر تهران به خود اختصاص داده‌اند.

شهردار منطقه ۱۰ بیان کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های فرامنطقه‌ای مدیریت شهری بزرگراه شاخه جنوب شرقی یادگار امام (ره) واقع در محور شهید رنجبر است که هم‌اکنون اقدامات عملیاتی آن در حال انجام است و امیدواریم با حمایت‌های اعضای شورای اسلامی و شهرداری تهران این پروژه هر چه زودتر تکمیل شود.

وی ادامه داد: در فاز نخست اجرای این پروژه اعتبارات ویژه‌ای به آن تخصیص داده شد و پیگیری حوزه املاک تاکنون به حدود بیش از ۱۰۰ واحد دعوتنامه ارسال شده و امیدواریم پس از تملک، این پروژه در نیمه اول سال آینده به پایان برسد تا یکی از کارهای عقب افتاده منطقه رفع شود.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به پیشرفت ۹۷ درصدی اتصال شبکه فاضلاب خانگی به اگوی شهری گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بود تا پایان سال ۱۳ کیلومتر انهار سطح منطقه به کانیو تبدیل شود که تاکنون ۱۲ کیلومتر این امر محقق شده است.

اخ‌الصنایع با اشاره به ادامه نهضت آسفالت معابر در منطقه ۱۰ اضافه کرد: یکی از تعهدات منطقه از ابتدای سال، انجام ۳۲ هزار تن آسفالت معابر و خیابان‌های سطح منطقه بوده است که تاکنون ۲۷ هزار تن از معابر و خیابان‌های نواحی سه‌گانه آسفالت شده است، همچنین در برنامه امسال پیش‌بینی شده بود که تا پایان سال ۹ مدرسه به متراژ بیش از ۴ هزار مترمربع مرمت و آسفالت شود که تاکنون پیشرفت ۱۰۰درصدی داشته است و برای سال آینده هم پیش‌بینی شده به متراژ ۱۴ هزار مترمربع مرمت و بهسازی آسفالت مدارس انجام شود.

وی با اشاره پلاک‌های ریزدانه بافت فرسوده‌ای که در منطقه وجود دارد، گفت: در حوزه شهرسازی رشد بیش از ۲ برابری تعداد صدور پروانه را در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم. سال گذشته در مجموع ۴۰۳ پروانه ساخت‌وساز صادر شده و این در حالی است که در ۹ ماهه امسال ۴۷۱ پروانه صادر شده است.

اخ‌الصنایع تصریح کرد: صدور پروانه شهرسازی در بافت فرسوده نسبت به خارج از بافت فرسوده افزایش ۳.۵ برابری داشته است.

در ادامه این جلسه، سوده نجفی عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران ضمن تشکر از اقدامات شهرداری برای جلب رضایتمندی شهروندان و پرسنل، از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل پرسنل منطقه قرار گرفت.

انتهای پیام/