پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه ساخت مخزن آب اجاره‌دار
پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه ساخت مخزن آب اجاره‌دار

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، نصراله آبادیان شهردار این منطقه گفت: این مخزن ۲ هزار متر مکعبی در خیابان شهید  اجاره دار در محدوده ناحیه دو  قرار دارد و به صورت اجرای بتن مسلح در حال ساخت است. هم اکنون دیواره ها و جداره های […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، نصراله آبادیان شهردار این منطقه گفت: این مخزن ۲ هزار متر مکعبی در خیابان شهید  اجاره دار در محدوده ناحیه دو  قرار دارد و به صورت اجرای بتن مسلح در حال ساخت است. هم اکنون دیواره ها و جداره های بتنی این مخزن ساخته شده و مقاوم سازی دیواره های پیرامونی هم انجام شده است.

شهردار منطقه ۷ با اشاره به اینکه ساخت این مخزن از سنوات قبل، شروع شده بود ادامه داد: به دلایلی ادامه ساخت این پروژه متوقف شده بود و با  پیشرفت فیزیکی  ۱۵ الی ۲۰ درصد ساخت رها شده بود.

آبادیان با تاکید بر سیاست های مدیریت شهری تهران در خصوص به پایان رساندن پروژه های ناتمام خاطر نشان کرد: پیرو بررسی‌های فنی و رفع دلایل توقف کار؛ ادامه احداث پروژه مخزن آب دو هزار متر مکعبی اجاره دار ، از بهمن ماه سال گذشته(۱۴۰۱)  آغاز شد و تا شهریور امسال به ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است. کلیه جداره ها و ستون های وسط و همچنین حوضچه پمپ این مخزن ساخته شده است.

وی افزود: این مخزن هم اکنون در حال تست نشتی آب است و در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد به زودی سقف مخزن هم بع صورت بتن مسلح اجرا خواهد شد.

در پایان شهردار منطقه ۷ گفت: این پروژه توسط شهرداری و طی یک تفاهم نامه باشرکت فاضلاب تهران و با هزینه شهرداری تهران، در حال اجرا است و می تواند برای فضای سبز نواحی ۱ و ۲ منطقه هفت ثبات و ماندگاری به همراه داشته باشد، به این معنا که با توجه به این که در برخی ماه های سال ممکن است با کمبود آب مواجه باشیم این مخزن می تواند ذخیره مناسبی باشد تا در این مواقع، آب به اندازه کافی به فضای سبز برسد و باعث انبوهی، طراوت و شادابی بیشتر فضاهای سبز شود.

ذخیره آب این مخزن از آب خام چاه و قنوات و آب خام موجود در منطقه تامین می شود و داخل شدن روان آبهای سطحی معابر و یا هرگونه فاضلاب  شد.

انتهای پیام/