پیش‌بینی ۱۱.۷ همت بودجه برای خرید اتوبوس در سال آینده/ ۱۰ هزار میلیارد تومان؛ سهم توسعه مترو از بودجه سال ۱۴۰۳
پیش‌بینی ۱۱.۷ همت بودجه برای خرید اتوبوس در سال آینده/ ۱۰ هزار میلیارد تومان؛ سهم توسعه مترو از بودجه سال ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، سید جعفر تشکری هاشمی با حضور در غرفه پایگاه خبری شهر در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به جزئیات بودجه پیش‌بینی شده برای حوزه حمل و نقل در سال آینده اظهار کرد: آنچه اهمیت دارد میزان بودجه نیست بلکه نحوه استفاده […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

سید جعفر تشکری هاشمی با حضور در غرفه پایگاه خبری شهر در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به جزئیات بودجه پیش‌بینی شده برای حوزه حمل و نقل در سال آینده اظهار کرد: آنچه اهمیت دارد میزان بودجه نیست بلکه نحوه استفاده از آن است. باید دید که آیا از بودجه به خوبی و درستی استفاده خواهد شد و یا با محوریت اعداد و ارقام است؟

تشکری هاشمی با بیان اینکه برای هلدینگ مترو جهت ساخت و توسعه ایستگاه‌ها و خطوط مترو نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است، یادآور شد: این اعتبارات برای تکمیل خط ۶ و ۷ و اقدامات باقی مانده در خطوط یک تا پنج هزینه خواهد شد؛ همچنین برای ساخت خطوط ۸، ۹، ۱۱ و خطوط تراموا، هریک هزار میلیارد تومان و خط ۱۰ بالغ بر سه هزار میلیارد تومان پیشنهاد شد که پس از بررسی‌های صورت گرفته در نهایت در کمیسیون تلفیق، برای خطوط ۸، ۹، ۱۱ و تراموا هریک ۲۰۰ میلیارد تومان و خط ۱۰ رقم دو هزار میلیارد تومان به تأیید رسید تا در صحن شورا نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه بنده به عنوان رئیس کمیسیون با تخصیص منابع به خطوط جدید مخالف هستم، اظهار کرد: نباید دنبال این باشیم که بگوییم در چه دوره‌ای کار آغاز شد بلکه باید این را در نظر داشته باشیم که چه کسی کار را انجام می‌دهد. ما با این منابع نمی‌توانیم چهار خط مترو را با هم پیش ببریم؛ لذا نباید خطوط جدید احداث شود، مگر اینکه مدارک و مطالعات اجرایی و امکان‌سنجی ارائه شود تا ببینیم این مسیرها برای تهران مورد تأیید هستند یا خیر؟

وی ادامه داد: از سویی دیگر باید اولویت‌بندی انجام دهیم؛ برای مثال خطی که ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با اختصاص اندکی اعتبار می‌توان آن را تکمیل کرد؛ بنابراین اختصاص اعتبار به خطوط جدید ضرورتی ندارد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در مصوبه برنامه چهار ساله چهارم، شهرداری را مکلف کردیم که برنامه‌های خود را به شورا ارائه دهد، یادآور شد: هنوز برنامه ای توسط شهرداری به شورا ارائه نشده است؛ در هر صورت تا مطالعات به نتیجه نرسیده نباید هیچ وجهی را برای موضوعات اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق اعتبارات برای خطوط چهارگانه و تراموا پیش‌بینی و اختصاص آن منوط به ارائه طرح مطالعاتی شد، تصریح کرد: برای بازسازی و اورهال مترو تهران منابع لازم را پیش‌بینی کردیم؛ هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شرکت بهره‌برداری مترو اختصاص یافت تا پس از کسر حقوق و هزینه‌های جاری، در بخش‌های مختلف هزینه شود. برای اورهال واگن‌ها ۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده و همچنین اعتباری نیز جهت تکمیل زیرساخت خط یک و پنج و تعویض بالاست این خطوط و اصلاحات سوزن‌ها پیش‌بینی شده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اختصاص ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار به شرکت واحد اتوبوسرانی، خاطرنشان کرد: برای خرید اتوبوس ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، اورهال بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان و کمک به یارانه اتوبوسرانی هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که این اعتبارات می‌تواند این بخش را از بحران خارج کند. امیدواریم در سال آینده با سازندگان معتبر داخلی قرارداد منعقد شود و در صورت خرید خارجی، به واسطه شرکت‌های داخلی قرارداد ببندیم و در نهایت بتوانیم نیازهای پایتخت را تأمین کنیم.

وی به اختصاص سه هزار میلیارد تومان اعتبار به سازمان تاکسیرانی برای خرید تاکسی و ون، گفت: مبالغی نیز برای بازسازی خودروهایی که قابلیت بازسازی دارند و همچنین کمک به تاکسیرانان جهت نوسازی وسایل نقلیه، در نظر گرفته شده است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در بخش هوشمندسازی انحرافاتی دیده می‌شود، تأکید کرد: شهرداری تهران شرکتی دیگر را با وجود یک شرکت با سالها سابقه فعالیت معرفی کرده تا منابع به این شرکت اختصاص یابد. در کمیسیون تلفیق این موضوع مطرح شد که اعتبارات به شرکت فاقد تجربه داده شود که امیدواریم در صحن شورا این مسئله برطرف شود و بتوانیم شاهد اقدامات خوبی در حوزه هوشمندسازی باشیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پنج درصد از فروش آرم طرح ترافیک به نوسازی مراکز معاینه فنی و سایر بخش‌های مورد نیاز اختصاص خواهد یافت، یادآور شد: مصوبه بودجه همچون نسخه پزشک است و این کاغذ شفابخش نخواهد بود. اگر داروی مناسبی بگیریم و مورد استفاده بیمار قرار بگیرد، منجر به شفا خواهد شد.

گفتنی است رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، امروز از تأیید ۷۳ همت برای حوزه حمل و نقل و ترافیک در کمیسیون تلفیق بودجه خبر داد.

انتهای پیام/