پوستر ششمین جشنواره تئاتر شهروندی تبریزیم رونمایی شد
پوستر ششمین جشنواره تئاتر شهروندی تبریزیم رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، آیین رونمایی از پوستر ششمین جشنواره تئاتر شهروندی تبریزیم با حضور پیشکسوتان و اساتید تئاتر استان و نمایندگانی از اداره کل ارشاد و اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر برگزار شد. به گزارش شهریار، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز در این مراسم گفت: جشنواره تئاتر […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

آیین رونمایی از پوستر ششمین جشنواره تئاتر شهروندی تبریزیم با حضور پیشکسوتان و اساتید تئاتر استان و نمایندگانی از اداره کل ارشاد و اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر برگزار شد.

به گزارش شهریار، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز در این مراسم گفت: جشنواره تئاتر تبریزیم با رویکرد اجتماعی در دوره های گذشته بناگذاری شده در در ادوار گذشته عملکرد خوبی داشته است.

وی افزود: تعطیلی چند ساله این جشنواره، روند رو به رشد آن را متوقف کرد و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبربز در سال جاری اقدام به احیای این جشنواره کرده است.

نصیربیگی خاطرنشان کرد: احیای جشنواره بین المللی کارتون و کاریکاتور و کتاب سال تبریز، جشنواره موغام و جشنواره فیروزه، مطالبه اصحاب فرهنگ و هنر تبریز بود که در وهله اول جشنواره تئاتر تبریزیم احیا شد.

وی تاکید کرد: فراخوان این جشنواره‌ با محوریت فرهنگ شهروندی و با هدف ایجاد ارزش افزوده فرهنگی و عمل به رسالت اجتماعی منتشر شده است.

پنجم آبان، آغاز اجراهای جشنواره تئاتر تبریزیم

رامین راستی، دبیر جشنواره تئاتر شهروندی تبریزیم نیز در این مراسم با اشاره به احیای جشنواره تبریزیم اظهار کرد: جشنواره تئاتر تبریزیم پنجم الی هفتم آبان سال جاری با حضور و مشارکت ۱۷ استان و ۳۵ شهر و ۱۲۷ کار نمایش خیابانی از سراسر کشور آغاز به کار می‌کند.

وی افزود: ۲۸۰ هنرمند به صورت مستقیم در این رویداد شرکت و اجرا خواهند داشت و برای اولین بار به بخش کودک و نوجوان نیز به صورت جداگانه در این جشنواره پرداخت شده است.

راستی خاطرنشان کرد: بخش های آسیب اجتماعی و تحکیم خانواده، حجاب اسلامی در فراخوان تاکید شده بود که هنرمندان آثار خوبی ارسال کردند.

وی اضافه کرد: برای اولین بار این جشنواره در محلات راه آهن، ارم، اندیشه، آخماقیه و با محوریت مناطق محروم اجرا خواهد شد.

دبیر جشنواره تئاتر تبریزیم با اشاره به اهمیت این جشنواره به عنوان رویدادی ملی خاطرنشان کرد: این جشنواره یکی از رویداد های مهم کشور است که ارتباط مستقیم و خوبی با تماشاگر دارد و در دل مردم برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: شهرداری تبریر دغدغه مند تئاتر، فرهنگ و هنر است.

غلامرضا احمدی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر نیز در این مراسم گفت: با تکیه بر مباحث آموزش شهروندی و کاهش آسیب اجتماعی می‌توان به رسالت فرهنگی خود عمل کرده و در این راه از زبان هنر نیز می‌توان به خوبی کمک گرفت.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه اظهار کرد: انتخاب مکان برای اجرا نمایش خیابانی خیلی مهم است و خوشبختانه در این جشنواره محله هایی با سرانه فرهنگی کم برای اجرای نمایش در نظر گرفته شده است و امیدواریم بازخورد خوبی گرفته شود.

همزمان با جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر، پوستر ششمین جشنواره شهروندی تبریزیم رونمایی شد.