همه موسسات موظف به اختصاص ۱ درصد از بودجه خود به امور فرهنگی هستند
همه موسسات موظف به اختصاص ۱ درصد از بودجه خود به امور فرهنگی هستند

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمد هاشمی در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان که عصر شنبه در محل تالار شهید آوینی اداره کل ارشاد استان برگزار شد، اظهار کرد: این مسؤلیت بی شک بار سنگینی است، اما با توجه به سوابق کاری، فرهنگی و هنری […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمد هاشمی در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان که عصر شنبه در محل تالار شهید آوینی اداره کل ارشاد استان برگزار شد، اظهار کرد: این مسؤلیت بی شک بار سنگینی است، اما با توجه به سوابق کاری، فرهنگی و هنری که از خانم روانشاد سراغ داریم، بدون شک از عهده این مسؤلیت برمی‌آیند.

وی افزود: در مسیر حرکتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنا داشتیم تغییرات جایگاهی برای تصمیمات بهتر انجام دهیم که پس از بررسی و ارزیابی تلاش‌های مدیرکل قبلی، تصمیم بر این شد که از خانم روانشاد در این حوزه استفاده شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه امروز اولین مدیرکل بانو را در مجموعه مدیریتی خود داشتیم و ایشان نیز از خانواده فرهنگ و ارشاد هستند، تصریح کرد: این امر نشان‌دهنده پتانسیل و ظرفیت فرهنگ و ارشاد لرستان در این حوزه است و سیاست ما هم استفاده از ظرفیت نیروی انسانی ادارات استان در حوزه مدیریت می‌باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کم بودن توان و بنیه حمایتی وزارت فرهنگ از فعالان فرهنگ و ارشاد و هنرمندان، اظهار کرد: در دولت سیزدهم برای بهبود این وضعیت تلاش‌های زیادی صورت گرفته و سهم فرهنگ در بودجه از ۱/۲ به ۲ درصد افزایش یافته است.

هاشمی گفت: همچنین همه شرکت‌ها، بانک‌ها و مؤسسات وابسته موظف شدند تا بودجه ۱ درصد خود را صرف فرهنگ کنند که البته در این زمینه هم جای کار وجود دارد.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر با موضوع گستردگی حوزه‌های متولی فرهنگ در کشور مواجه هستیم، هرچند این مسئله خود نقطه قوت است و نقطه ضعف نیست، اما مردم از ما انتظار بیشتری هم دارند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اظهار کرد: لازم است همه دستگاه‌های فرهنگی که ذیل فرهنگ و ارشاد هستند از اوقاف تا جبهه فرهنگی انقلاب، تبلیغات اسلامی و …همه نهادها که همدل و همسو هستند به انجام کار مشترک بپردازند تا نتیجه کار ملموس‌تر باشد.

وی تصریح کرد: لرستان در حوزه موسیقی خوشنام و درخشان بوده و نباید این توانمندی‌ها، ظرفیت‌های مغفول در حوزه فرهنگ، مدارس، کانون‌ها و …باشد، بلکه باید این افراد را شناسایی و توانمندسازی کرد.

در این مراسم از زحمات منصور احمدی قدر دانی و اعظم روانشاد به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی معارفه شد.