هشدار مدیریت بحران آذربایجان شرقی نسبت به وزش باد شدید
هشدار مدیریت بحران آذربایجان شرقی نسبت به وزش باد شدید

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با اعلام هشدار جوی سطح زرد (آگاهی)، از احتمال وزش باد شدید و کاهش محسوس دما در استان طی سه روز آینده خبرداد. ‌به گزارش شهریار به نقل از مهر، مرتضی مینویی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به استناد […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با اعلام هشدار جوی سطح زرد (آگاهی)، از احتمال وزش باد شدید و کاهش محسوس دما در استان طی سه روز آینده خبرداد.

به گزارش شهریار به نقل از مهر، مرتضی مینویی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به استناد هشدار جوی شماره ۴۶ هواشناسی، استان در سه روز آینده شاهد گذر امواج تراز میانی جو خواهد بود که از فردا دوشنبه شروع می‌شود و تا روز چهارشنبه این هفته ادامه خواهد داشت. ‌

وی اضافه کرد: نوع مخاطره‌ای که این سامانه ایجاد می‌کند شامل بارش باران و برف، مه گرفتگی، وزش بادشدید و کاهش محسوس دما است.

وی در مورد اثرات این مخاطره جوی اظهار کرد: لغزندگی و اختلال در تردد، آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب، اصابت صاعقه، وقوع تندبادهای لحطه ای، احتمال سقوط اجسام و احتمال خسارت به بخش کشاورزی و تأسیسات حساس به دما از اثرات این مخاطره است.

مینویی افزود: دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، تجهیزات، ماشین آلات، امکانات مختلف مثل برف روب و نمک پاش در نقاط مختلف آذربایجان شرقی به ویژه نقاط خطرناک و حادثه خیز مستقر هستند.

وی از مردم خواست که از اتراق در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و سفرهای غیر ضرور را لغو کنند و همچنین نکات ایمنی توصیه شده از سوی کارشناسان را رعایت و از کوهنوردی و دیگر ورزش‌هایی که نیاز به حضور در طبیعت دارد، خودداری کنند.