نهر خیابان قلم پاکسازی و لایروبی شد
نهر خیابان قلم پاکسازی و لایروبی شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، محمد رضا آژیر گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با بیان اینکه پاکسازی و لایروبی انهار و کانال‌های آب‌های سطحی از فعالیت‌های مداوم شهرداری است، اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به پاییز، این عملیات به صورت جدی‌تر و با حساسیت ویژه‌ای در دستور کار قرار دارد. وی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

محمد رضا آژیر گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با بیان اینکه پاکسازی و لایروبی انهار و کانال‌های آب‌های سطحی از فعالیت‌های مداوم شهرداری است، اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به پاییز، این عملیات به صورت جدی‌تر و با حساسیت ویژه‌ای در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه عملیات لایروبی، پاکسازی و رسوب برداری انهار و کانال‌های فرعی نیز ادامه خواهد داشت، ابراز کرد: در طول اجرای این طرح تمامی انهار روباز و روبسته و کانال‌ها بطور کامل لایروبی و پاکسازی خواهد شد.

آژیر با اشاره به اینکه در سنوات گذشته آب قنات باغستان از مسیر نهر خیابان قلم عبور می‌کرده است، بیان داشت: متاسفانه شستشوی خودروها در این مسیر باعث بروز مشکلاتی می‌شد و به همین منظور منطقه اقدام به سرپوشیده کردن این نهر کرده بود.

وی ادامه داد: امروزه بدلیل کاهش بارندگی و به تبع آن با خشک شدن قنات باغستان حجم آب عبوری از این نهر بسیار ناچیز شده است که با ته نشین شدن گل و لای باعث ایجاد بوی نامطبوع می‌شود که در همین راستا با همکاری معاون امور عمرانی و ترافیک منطقه نسبت به روباز نمودن این نهر اقدام شد.

سرپرست منطقه ۶ شهرداری کرج، پیشگیری از ایجاد بحران در مواقع بارندگی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و خاطر نشان کرد: هدف اصلی مدیریت شهری جلوگیری از آبگرفتگی معابر، انباشتگی آب‌های سطحی و جلوگیری از آب ماندگاری در انهار و کانال‌ها در فصل‌های پربارش است.

این مسئول در پایان تاکید کرد: زباله‌های رها شده به خصوص نخاله‌های ساختمانی مهمترین علت آبگرفتگی در انهار روباز و سرپوشیده است که اگر شهروندان در این زمینه مشارکت لازم را با شهرداری داشته باشند شاهد آبگرفتی در معابر نخواهیم بود.

منتشر شده در تاریخ ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۲