نخستین فیلم حوزه مدیریت شهری در جشنواره کودک اکران شد
نخستین فیلم حوزه مدیریت شهری در جشنواره کودک اکران شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمهدی سجادزاده در برنامه رادیویی «صدای شهر» با اشاره به جزئیاتی از برنامه‌های جنبی سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: در اداره توسعه فرهنگ شهروندی و در کنار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، بخش جنبی جشنواره از هجدهم تا بیست‌ویکم […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمهدی سجادزاده در برنامه رادیویی «صدای شهر» با اشاره به جزئیاتی از برنامه‌های جنبی سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: در اداره توسعه فرهنگ شهروندی و در کنار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، بخش جنبی جشنواره از هجدهم تا بیست‌ویکم مهرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در سالن اجلاس برگزار می‌شود.

وی افزود: ادارات سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان برنامه‌های متنوع زیادی برای تمام سنین تدارک دیده است، همچنین غرفه‌های خانوادگی در زمینه‌های مشاوره، آموزشی و تربیتی کودک و نوجوان نیز برقرار است که از هجدهم مهرماه آغاز می‌شود.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این اداره، تبلیغات محیطی جشنواره را انجام داده است، تصریح کرد: در سال جاری خرید لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار و محروم کشور را با عنوان «پویش مهربانی زندگی» داریم و گالری شهری مرتبط با همین پویش نیز برای اطلاع‌رسانی علاقه‌مندان در نظر گرفته شده است، همچنین لوازم تهیه شده، سی‌ام مهرماه سال جاری جمع‌بندی و برای مناطق محروم ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین و شاید جذاب‌ترین برنامه‌ها در جشنواره امسال موضوع ابر عروسک‌های نوری با محور زاینده‌رود است که از هجدهم تا بیست‌ویکم مهرماه، حوالی ساعت ۱۸:۳۰ در محوطه بیرونی سالن اجلاس اجرا خواهد شد.

سجادزاده با بیان اینکه ابر عروسک‌ها نخستین‌بار، نوروز ۱۴۰۲ در مجموعه ناژوان اصفهان حضور داشتند و استقبال زیادی از آن‌ها شد، گفت: ویژگی خاص این عروسک‌ها علاوه‌بر بزرگ و نورانی بودن، زیست‌محیطی بودن آن‌ها است و تمام اجزای تشکیل‌دهنده آن‌ها مواد بازیافتی استفاده شده و اتوشده‌ای بوده که در اختیار عروسک‌سازها قرار گرفته است.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان گفت: یکی از سیاست‌ها در این اداره استفاده از هنر با عنوان مدیریت شهری و معرفی مؤلفه‌های حوزه‌های مدیریت شهری بوده که یکی از این حوزه‌های بسیار مهم، حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهری است.

وی با بیان اینکه سال گذشته تصمیم بر آن شد تا فیلم سینمایی مختص موضوع مدیریت شهری بسازیم، افزود: از هنرمندانی که در این عرصه در شهر اصفهان فعالیت می‌کنند، دعوت کردیم تا در این خصوص فیلمنامه بنویسند و از آثار ارسالی به یکی از کارگردانان خوب این کلان‌شهر به نام «احسان سلطانیان» سفارش دادیم و در اردیبهشت‌ماه و خردادماه امسال تولید این فیلم انجام شد.

سجادزاده از ورود فیلم با موضوع مدیریت شهری به بخش مسابقه سینمای ایران خبر داد و گفت: امسال شاهد نخستین حضور فیلم در حوزه مدیریت شهری و به‌صورت خاص حوزه حمل‌ونقل شهری به نام «خیابان ملک» در ۷۵ دقیقه با کارگردانی احسان سلطانیان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: موضوع اصلی این فیلم درباره خواهر و برادری است که از سرویس مدرسه جا مانده‌اند و تصمیم می‌گیرند به خانه پدربزرگ بروند که برای رسیدن به مقصود از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند، اما در این مسیر با چالش‌هایی مواجه می‌شوند.