مدیریت شهری نیازمند همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان است
مدیریت شهری نیازمند همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به نقل از  ایمنا، محسن حیات‌غیبی امروز _یکشنبه بیستم فروردین‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی شهرستان بروجن با اشاره به لزوم درآمد پایدار در شهرها اظهار کرد: درآمد پایدار با توسعه پایدار ارتباط مستقیم دارد، لذا بدون درآمد پایدار نمی‌توانیم توسعه پایداری داشته باشیم. وی افزود: تمرکز بر درآمدهای ناپایدار […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به نقل از  ایمنا، محسن حیات‌غیبی امروز _یکشنبه بیستم فروردین‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی شهرستان بروجن با اشاره به لزوم درآمد پایدار در شهرها اظهار کرد: درآمد پایدار با توسعه پایدار ارتباط مستقیم دارد، لذا بدون درآمد پایدار نمی‌توانیم توسعه پایداری داشته باشیم.

وی افزود: تمرکز بر درآمدهای ناپایدار از جمله عوارض فروش تراکم، عوارض تخلفات ساختمانی و جرایم ماده ۱۰۰ شاید در ابتدا درآمدهای شهرداری‌ها را افزایش دهد اما در بلندمدت و در زمان‌های رکود و بحران، شهرداری‌ها را با مشکل روبه‌رو و دستیابی به توسعه پایدار شهرها را ناممکن می‌کند.

عضو شورای شهر بلداجی تصریح کرد: بزرگترین سرمایه هر سازمان و نهادی وجود نیروی انسانی و مدیران لایق است که گره از مشکلات مردم باز کنند.

وی با تأکید بر پیگیری مطالبات اعضای شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها از مسئولان دستگاه‌های اجرایی گفت: حوزه مدیریت شهری بسیار گسترده است و امیدواریم روزی فرا رسد که با همکاری بیش از پیش شهرداری و تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان شاهد آبادانی و پیشرفت همه‌جانبه در شهرها باشیم.

حیات‌غیبی خاطرنشان کرد: اگر تمهیداتی در نظر گرفته شود تا میراث فرهنگی با شهرداری‌ها به‌صورت مشارکتی همکاری کند و سرمایه‌گذار بخش خصوصی به شهرداری معرفی شود، کار اجرایی بسیار مؤثری برای کمک به شهرداری‌ها خواهد بود.

لزوم پیگیری احداث درمانگاه تأمین اجتماعی بروجن

عبدالله صفیان، نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری نیز در این جلسه با بیان اینکه بخش بلداجی به احداث یک درمانگاه تأمین اجتماعی نیاز دارد، اظهار کرد: مصوبه درمانگاه تخصصی تأمین اجتماعی مرکز شهرستان بروجن دریافت شده اما زمینی برای این منظور در نظر گرفته نشده است و پیگیری این موضوع نیازمند همکاری است.

وی با اشاره به مشکلاتی که به‌لحاظ حقوقی برای شوراهای اسلامی پیش آمده است، افزود: به‌منظور حفظ مشارکت مردم و تغییر نکردن دیدگاه‌ها نسبت به شوراهای اسلامی، می‌طلبد مسئولان امر برای حفظ جایگاه این نهاد عمومی نکات آموزشی لازم را به آن‌ها ارائه کنند.