محلات کم‌برخوردار، هدف‌گذاری اجرای ۲۵ سالن ورزشی چندمنظوره
محلات کم‌برخوردار، هدف‌گذاری اجرای ۲۵ سالن ورزشی چندمنظوره

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار تبریز گفت: با حمایت شورای اسلامی شهر تبریز، ۲۵ سالن چندمنظوره ورزشی با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان در محلات کم‌برخوردار ۹ منطقه از سطح شهر تبریز احداث می‌شود. یعقوب هوشیار در گفتگو با شهریار اظهار کرد: در راستای توسعه اماکن ورزشی و همچنین افزایش سرانه ورزشی شهر تبریز، […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار تبریز گفت: با حمایت شورای اسلامی شهر تبریز، ۲۵ سالن چندمنظوره ورزشی با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان در محلات کم‌برخوردار ۹ منطقه از سطح شهر تبریز احداث می‌شود.

یعقوب هوشیار در گفتگو با شهریار اظهار کرد: در راستای توسعه اماکن ورزشی و همچنین افزایش سرانه ورزشی شهر تبریز، با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر ۲۵ سالن چندمنظوره ورزشی در ۹ منطقه از شهر در دست احداث است.

وی افزود: شهرداری تبریز در بودجه سال جاری نگاه ویژه‌ای به حوزه‌های فرهنگی و ورزشی داشته و تنها در حوزه توسعه زیرساخت‌های ورزشی ۶۰ میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده است.

هوشیار با اشاره به کارکرد چندمنظوره سالن‌های جدید ورزشی اعلام کرد: علاوه بر توسعه زیرساخت‌های ورزشی و تأمین نیاز شهروندان در مناطق کم‌برخوردار در حوزه ورزش، در مواقع بحرانی نیز سالن‌های جدید به عنوان سرپناه نقش پدافند غیرعاملی خواهند داشت.

وی اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی زیربنای تغییر رویکرد شهرداری از نهادی صرفا خدماتی به اجتماعی و فرهنگی است که نشاط و شادابی اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

شهردار تبریز با اشاره به مطالبه و رغبت شهروندان برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی یادآور شد: مطابق نظرسنجی‌های صورت گرفته از شهروندان در شبکه‌های مجازی و ملاقات های مردمی که طی قرارهای خدمت مطرح شده، سالن‌های ورزشی محل رجوع شهروندان در طول ایام سال به خصوص فصل تابستان است.

وی افزود: عملیات عمرانی و اجرایی ۲۵ سال ورزشی در محلات کم‌برخوردار ۹ منطقه از شهر  آغاز شده و تلاش داریم در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

هوشیار خاطرنشان کرد: سهم عمده‌ای از این سالن‌ها در محلات کم برخورداری همچون پارک فضیلت آخمقیه، پارک انقلاب منطقه ۱۰، ورودی ۲۴ متری کرکج، خلجان، رواسان اول اندیشه پونک ۲، پارک ربع رشیدی در کوی شهید بهشتی پاسداران، پارک میلاد اسدگلی، کجاباد، یکه دکان و… احداث می شود.

وی تأکید کرد: اولویت مدیریت شهری سلامت عمومی جامعه است و در این راستا علاوه بر اقدامات زیست‌محیطی، توسعه زیرساخت‌های ورزشی شهر، مناطق دهگانه موظف به برگزاری ۵۲ هفته ورزشی هستند.