گردشگری و صنایع دستی دو بال برای انتقال میراث فرهنگی به نسل آینده است
گردشگری و صنایع دستی دو بال برای انتقال میراث فرهنگی به نسل آینده است
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: گردشگری و صنایع دستی دو بال برای انتقال میراث فرهنگی به نسل آینده است و  وظیفه داریم دوشادوش همدیگر این نوع ظرفیت‌ها را به ادبیات نزدیک و متصل کنیم بر این اساس تلاش مدیران اجرایی و دولت باید بر این مبنا باشد. 

مریم جلالی در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در شیراز  گفت: استان فارس دارای ظرفیت‌های بسیار گردشگری و صنایع دستی در هر شهر و منطقه است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: اگر چه امروز گردشگری یک دانش است اما در ذات، سطح زندگی ایرانی اسلامی و در خانواده‌ها جای دارد و وزارت صنایع دستی،گردشگری  و میراث فرهنگی باید بتواند اهتمامی برای در برگیری قصه‌های ما برای نسل‌های دیگر باشد.

وی تاکید کرد: گردشگری و صنایع دستی دو بال برای انتقال میراث فرهنگی به نسل آینده است و  وظیفه داریم دوشادوش همدیگر این نوع ظرفیت‌ها را به ادبیات نزدیک و متصل کنیم بر این اساس تلاش مدیران اجرایی و دولت باید بر این مبنا باشد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص برگزاری این نمایشگاه هم گفت: امروز، فارس میزبان هنرمندان سراسر کشور است و از هر ۳۱ استان هنرمندان به استان فارس آمده‌اند و هر کدام هم گردشگرانی هستند که با دل و جان صنایع دستی و آثار خود را به نمایش گذاشته‌اند.

جلالی تصریح کرد: نمایشگاه صنایع  دستی در کنار سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس یک رابطه هم افزایی و هم کوشی دارد و باعث رونق صنعت گردشگری می‌شود.

  • نویسنده : مریم شمالیان