لزوم بازنگری در ایستگاه‌های خط ۱۰ مترو در منطقه ۲۲
لزوم بازنگری در ایستگاه‌های خط ۱۰ مترو در منطقه ۲۲

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، مسعود نصرتی با اشاره به کمبود زیرساخت های لازم در حوزه حمل و نقل عمومی در این منطقه خاطرنشان کرد: توسعه شبکه حمل و نقل عمومی در این منطقه به شکل ویژه در دستور کار قرار دارد که […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، مسعود نصرتی با اشاره به کمبود زیرساخت های لازم در حوزه حمل و نقل عمومی در این منطقه خاطرنشان کرد: توسعه شبکه حمل و نقل عمومی در این منطقه به شکل ویژه در دستور کار قرار دارد که از جمله مهم‌ترین این پروژه‌ها احداث سه خط ۹ ،۱۰ و ۱۱ مترو است. در همین راستا به همت شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و مطالعاتی که صورت گرفته عملیات حفاری مکانیزه ایستگاه دریاچه شهدای خلیج فارس واقع در خط ۱۰ مترو تهران در منطقه ۲۲ در هفته های گذشته آغاز شد.

شهردار منطقه ۲۲ یادآور شد: قرار است سه خط مترو کار پوشش‌دهی جمعیت منطقه را در حوزه حمل و نقل عمومی انجام دهند و با راه‌اندازی خطوط ۹، ۱۰ و ۱۱ و همچنین وجود خط ۵، این منطقه پهناور تهران از چهار خط مترو برخوردار خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های شهرداری تهران در جهت توسعه خدمات حمل ‌و نقلی خاطرنشان کرد: خط ده مترو تهران به طول ۴۸ کیلومتر است که از بین ۳۶ ایستگاه تعریف شده آن، ۱۲ ایستگاه در منطقه۲۲ قرار دارد.

پوشش‌دهی ۱۵ درصدی خط ۹ و ۱۱ مترو تهران در منطقه ۲۲

شهردار منطقه ۲۲ افزود: اما آن چیزی که قابل توجه است اینکه قرار است دو خط ۹ و ۱۱ مترو که در یک حالت خوشبینانه در شرقی‌ترین قسمت منطقه تنها پاسخگوی ۱۵ درصد نیاز مردم منطقه است و ۸۵ درصد منطقه قرار است با خط ۱۰ که‌ با یک تفکر قدیمی طرح‌ریزی شده و نیازمند بازنگری است پوشش داده شود و باید تا بافت منطقه تکمیل نشده و جمعیت بطور کامل در منطقه ساکن نشده است، این مهم محقق شود و هرچه زمان برای بارگذاری مناسب ایستگاه‌ها بگذرد با افزایش جمعیت، شرایط نامناسب تر خواهد افتاد.

اختصاص ۴ زمین برای توسعه شبکه حمل و نقل ریلی در منطقه ۲۲

وی اذعان کرد: قرار است خط ۱۰ مترو از غربی ترین نقطه منطقه از شهرک مروارید شهر به شرقی ترین نقطه منطقه یعنی میدان المپیک با ۱۲ ایستگاه عبور کند و در حال حاضر و با توسعه شبکه حمل و نقل ریلی شهر تهران ۴ زمین برای احداث و تخصیص چند ایستگاه خط ۱۰ مترو در منطقه ۲۲ در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/