عملکرد 10هزارمیلیاردی شهرداری‌تهران در بخش غیر نقدی/ هیچ سالی رقم پرداختی به پروژه‌های عمرانی به اندازه سال‌جاری نبوده است
عملکرد 10هزارمیلیاردی شهرداری‌تهران در بخش غیر نقدی/ هیچ سالی رقم پرداختی به پروژه‌های عمرانی به اندازه سال‌جاری نبوده است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در یکصد و نود و پنجمین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش نظارتی ۶ ماهه پروژه های تملک دارایی سرمایه ای شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲  با بیان اینکه میزان هزینه های مصوب ۳۴ هزار […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در یکصد و نود و پنجمین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش نظارتی ۶ ماهه پروژه های تملک دارایی سرمایه ای شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲  با بیان اینکه میزان هزینه های مصوب ۳۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: از این میزان ۱۷ هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان حقوق و دستمزد و هزینه های جاری بوده و بیش از هزار میلیارد تومان به بخشی دیگر اختصاص یافته و ۱۵ هزار میلیارد تومان باقی می ماند اما ما ۳۶ هزار میلیارد تومان پرداختی در ۶ ماهه داشته ایم.

فروزنده با بیان اینکه در مجموع ۵۴ هزار میلیارد تومان هزینه کرده ایم، یادآور شد: گزارشی از هزینه های قطعی داشتیم و تمام پول هایی که برای مترو و اتوبوس پرداخت شده، پیش پرداخت بوده اند. چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه با قرارگاه اجرایی می شود که اسناد آن به ثبت نرسیده است.

وی با بیان اینکه ما در فاینانس مشکل داشتیم و گزارش ریالی در آن ارائه می شود، خاطرنشان کرد: باید آیتمی در نظر گرفته شود تا در آن نقدینگی و اعتبارات مأموریتی نیز درج شود.

فروزنده با اعلام اینکه عدد نقدی پروژه های عمرانی ۱۳ هزار میلیارد تومان و پیش پرداخت بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است،اظهار کرد: حواله های صادره ۶ هزار و ۶۹۲ میلیارد تومان است. ما ۱۰ هزار میلیارد تومان عملکرد غیرنقد داشته ایم که هنوز اسناد مالی آن ثبت نشده است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از اصول بودجه انعطاف پذیری است و ما حتما اصلاحیه بودجه ارائه می دهیم و اگر از سقف بودجه عبور کنیم تا پایان سال متمم ارائه خواهیم کرد، گفت: به سازمان آتش نشانی ۳۵۰ میلیارد تومان و به سازمان مدیریت بحران نیز ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است. ما سعی کردیم جهت گیری شورا را تقویت و دنبال کنیم.

فروزنده تأکید کرد: در هیچ سالی رقم پرداختی به پروژه های عمرانی به اندازه امسال نبوده و می توانیم بگوییم سال ۱۴۰۲ سال موفقیت آمیزی بوده است. ما در برقی سازی هیچ اقدامی را بدون هماهنگی با رئیس شورا انجام نداده ایم. ما برای اتوبوس و تاکسی برقی که ارقام بالایی دارند، باید از شورا مجوز بگیریم و بعد از بررسی حتما از شورا مجوز دریافت خواهیم کرد.

انتهای پیام/