ظرفیت‌های بالقوه باید بالفعل شود
ظرفیت‌های بالقوه باید بالفعل شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدیعقوب باقری امروز _چهارشنبه بیست‌وششم بهمن_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: می‌توان از ظرفیت شرکت آب و فاضلاب استان در مسیر توسعه زیرساخت‌های روستایی بهره برد. وی با بیان اینکه مدیران می‌توانند از جامعه شورایی در امور اجرایی کمک بگیرند و ظرفیت‌های […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدیعقوب باقری امروز _چهارشنبه بیست‌وششم بهمن_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: می‌توان از ظرفیت شرکت آب و فاضلاب استان در مسیر توسعه زیرساخت‌های روستایی بهره برد.

وی با بیان اینکه مدیران می‌توانند از جامعه شورایی در امور اجرایی کمک بگیرند و ظرفیت‌های بالقوه را به ظرفیت‌های بالفعل تبدیل کنند، افزود: شرکت آب و فاضلاب استان نگاه خود را به سمت و سوی روستاها تمایل دهد زیرا با توجه به بافت روستایی شهرستان می‌توان بسیاری از مشکلات مردم را رفع کرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه موضوع آب خانمیرزا از بحران گذشته و زنگ خطر آن در چله زمستان به حالت هشدار برای تابستان سال آینده درآمده است، گفت: شهرستان خانمیرزا در حصار آب اما تشنه آب است؛ واقعاً نمی‌دانیم جواب مردم اکثر روستاهای خانمیرزا به‌خصوص ده‌صحرا، مرادان، سلح‌چین، دهنو، باغ بهزاد، مجتمع جوانمردی و تنگکلوره که یا آب ندارند یا از آب شور استفاده می‌کنند را چه باید داد؟

باقری با بیان اینکه آب کره بس به سراب تبدیل شده است و نیاز به اعتبارات ملی و دست یاری مسئولان استانی و ملی دارد، تصریح کرد: مشکل تأمین آب شرب بخش ارمند روستاهای مسن‌بوگر و شهر ارمند با توجه به موقعیت گرمسیری منطقه، در حال حاضر جدی است و مشکلات عدیده‌ای وجود دارد.

وی با بیان اینکه مردم نیاز مبرم به آب دارند اما به مطالبات آن‌ها رسیدگی نمی‌شود، خواستار بررسی میدانی و گرفتن تصمیمات اساسی شد و گفت: جامعه شورایی و دهیاران آمادگی کامل خود را جهت هرگونه همکاری و رفع مشکلات مردم در کنار مسئولان اعلام می‌کنند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به موضوع تقسیمات کشوری در این استان گفت: شهرستان خانمیرزا از سال‌ها پیش چشم‌انتظار گرفتن نمایندگی ادارات و تجهیزات است، معتقدم ابتدا باید زیرساخت‌ها فراهم می‌شد و سپس تصمیم به ارتقای هر منطقه‌ای در دستور کار قرار می‌گرفت.

وی با بیان اینکه توجه به روستاها ضروری است، تصریح کرد: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرهای مجاور باید به نیازهای آنها توجه شود و به آن‌ها رسیدگی کرد؛ به این منظور یک طرح پیشنهادی در شورای عالی استان‌ها با عنوان مهاجرت معکوس ارائه کردیم تا با ایجاد کارگاه‌های اشتغال‌آفرینی در روستاها و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف کشاورزی و دامپروری، مردم برای حضور در روستاها ترغیب شوند و میزان تولید و اشتغال در کشور افزایش یابد.