ضرورت ایجاد دسترسی وسایل حمل و نقل عمومی به بیمارستان کودکان حکیم
ضرورت ایجاد دسترسی وسایل حمل و نقل عمومی به بیمارستان کودکان حکیم

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در جریان بازدید از بیمارستان کودکان حکیم و همچنین بررسی آخرین وضعیت پروژه پایانه خط ۳ مترو در بزرگراه آزادگان و احداث ایستگاه مترو بیمارستان کودکان حکیم با اشاره به اهمیت […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در جریان بازدید از بیمارستان کودکان حکیم و همچنین بررسی آخرین وضعیت پروژه پایانه خط ۳ مترو در بزرگراه آزادگان و احداث ایستگاه مترو بیمارستان کودکان حکیم با اشاره به اهمیت دسترس پذیری بیمارستان کودکان حکیم اظهار کرد: مترو بیمارستان کودکان حکیم باید از خط ۳ انشعاب داده شود و نباید موکول به ساخت خط ۱۱ باشد؛ بلکه باید هرچه سریعتر و پس از احداث پایانه دسترسی به بیمارستان  داده شود.

وی با بیان اینکه ساخت این بیمارستان توسط خیرین اقدامی بسیار ارزشمندی بوده است، یادآور شد: به مجموعه ای که در ساخت این بیمارستان دخیل بوده‌اند خداقوت می‌گویم اگر بتوان برای این منطقه محروم کاری کرد قطعا در نزد خداوند مأجور خواهد بود .قلباً خوشحالم که این محل قرار است آلام مردم را کاهش دهد و هرکاری که از دستمان بربیاید برای این منطقه انجام می‌دهیم؛ محدودیت منابع، احجام زیاد کارها همگی درست هستند اما نباید این محدودیت‌ها مانع کار ما باشند.

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه در چند سال آینده این منطقه قطعا توسعه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: با توسعه منطقه، شاهد منازل مسکونی و شهرک ها خواهیم بود و این یعنی باید به سمتی برویم که به جای استفاده از حمل و نقل شخصی و پر خطر، شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق شوند. در این منطقه ظرفیت های خوبی در این زمینه وجود دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید با حداقل منابع، مترو این منطقه احداث شود، گفت: انجام این کار برای ما تکلیف است و باید هرچه سریعتر، با کمترین هزینه و با توجه به نیازهای آینده طرح احداث مترو را به فوریت اجرا کرد.

وی گفت: تا زمان ساخت و تکمیل ایستگاه مترو، باید شرکت واحد اتوبوسرانی  ملزم شود تا خط اتوبوسی از مترو  آزادگان به سمت بیمارستان کودکان حکیم ایجاد کند تا شهروندان ساکن در این محدوده و همچنین مراجعین بیمارستان بتوانند به سهولت به معابر این محدوده دسترسی داشته باشند.

در ادامه مطهری خیر سازنده بیمارستان گفت: بیش از ۵۰ درصد اهالی منطقه ۱۸ کمتر از ۱۲ سال سن دارند و بر همین اساس وجود بیمارستان در این منطقه و البته برای سرویس دهی به سایر مناطق پیرامون و شهرهای اقماری ضروری است.

این خیر بیمارستان ساز با بیان اینکه این بیمارستان تنها به  مترو نیاز دارد، تصریح کرد: بنده در روز افتتاح این بیمارستان به رئیس جمهور نیز گفتم که باید هرچه سریعتر مترو این بیمارستان افتتاح شود تا دسترسی شهروندان افزایش یابد.

در ادامه مشاور شرکت مترو با اشاره به دسترسی های مترو گفت: برای دسترسی دادن به این بیمارستان دو راه وجود دارد که یکی دسترسی بلند مدت در خط ۱۱ و دیگری دسترسی کوتاه مدت در خط سه مترو تهران است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: به دلیل وجود معارض ها و مشکلاتی همچون ساخته نشدن پایانه به چند راه حل رسیدیم که کم هزینه ترین و کوتاه ترین آن، ساخت ایستگاه مترو در ادامه خط سه است تا پس از ساخت خط ۱۱ مترو تهران به آن افزوده شود.

انتهای پیام/