صرفه‌جویی ۱۵هزار میلیارد تومانی با استفاده از مترو در سال ۱۴۰۰؛ رشد ۳۳درصدی مسافران چگونه با همت شهرداری تدبیر شد؟
صرفه‌جویی ۱۵هزار میلیارد تومانی با استفاده از مترو در سال ۱۴۰۰؛ رشد ۳۳درصدی مسافران چگونه با همت شهرداری تدبیر شد؟

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، مهدی پیرهادی در یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حضور یک تیم کارشناسی در کنار شهردار تهران در سفر به چین به عنوان یک سفر پردستاورد حضور داشتند، اظهار کرد: مردم شهر تهران از این دستاورد بهره خواهند […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی پیرهادی در یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حضور یک تیم کارشناسی در کنار شهردار تهران در سفر به چین به عنوان یک سفر پردستاورد حضور داشتند، اظهار کرد: مردم شهر تهران از این دستاورد بهره خواهند برد و سفری مؤثر است که برخی ابعاد آن کمتر مورد توجه بوده است.

وی با بیان اینکه مترو ترافیک و آلودگی را کاهش می دهد و سطحی را اشغال نمی کند، یادآور شد: مطلوبیت توسعه واگن ها یک مطلوبیت رضایتمندی در سفر و کاهش زمان برای مسافران را در پی خواهد داشت.

پیرهادی با اشاره به اینکه تعداد مسافران مترو در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۰۸ میلیون نفر و در سال گذشته ۴۰۹ میلیون نفر بوده است، خاطرنشان کرد: درصد افزایش ۳۳ درصد بوده و در سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه ۹ درصد افزایش یافته است. اگر این اتفاق در دوره ششم مدیریت شهری با تدبیر رئیس و اعضای شورا به نتیجه نمی رسد با بحران جدی روبه رو می شدیم.

وی با بیان اینکه ۴۹۲ میلیون سفر در سال ۱۴۰۰ و ۶۶۴ میلیون سفر در سال ۱۴۰۱ در مترو به ثبت رسیده است، گفت: به ازای هر سفر در مترو ۲۲ سنت در مصرف سوخت صرفه جویی می شود که این تعداد سفر معادل هفت هزار میلیارد تومان بوده است.

پیرهادی خاطرنشان کرد: صرفه جویی در هزینه بهداشت ناشی از آلودگی هوا بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان و هزینه صرفه جویی ناشی از استهلاک خودروها چهار هزار میلیارد تومان، صرفه جویی ناشی از کاهش خسارات تصادفات هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و در مجموع هزینه صرفه جویی هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و با احتساب صرفه جویی در مصرف سوخت بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به تعیین تکلیف ۷۹۱ واگن و هزار دستگاه اتوبوس برقی، یادآور شد: دو تفاهم نامه خوب برای خرید ۱۰ هزار دستگاه تاکسی منعقد شده که تا ۲ ماه دیگر به قرارداد تبدیل خواهد شد و از سویی دیگر تفاهم ۱۰۰ هزار موتور سیکلت برقی نیز صورت گرفته که به قرارداد تبدیل می شود.

پیرهادی گفت: ۱۴ ایستگاه مترو در این ۲ سال به بهره برداری رسیده و عملیات حفاری خط ۱۰ مترو آغاز شده و ایستگاه پانزدهم یعنی ایستگاه پرند نیز به زودی به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/