شهرداری وظیفه‌ای برای خط‌کشی مدارس ندارد
شهرداری وظیفه‌ای برای خط‌کشی مدارس ندارد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، ماشالله ایزدی امروز _ شنبه یکم مهرماه _ در پنجاه‌وپنجمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد، با اشاره به ایام بازگشایی مدارس و دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس متعلق به همگان است که از حقانیت نظام اسلامی دفاع کردند. […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، ماشالله ایزدی امروز _ شنبه یکم مهرماه _ در پنجاه‌وپنجمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد، با اشاره به ایام بازگشایی مدارس و دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس متعلق به همگان است که از حقانیت نظام اسلامی دفاع کردند.

وی افزود: در طول تاریخ بسیاری کشورها در یک جنگ خاک خود را از دست دادند اما در طول هشت سال جنگ تحمیلی که تمام دنیا با تمام امکانات بسیج شدند، حتی زره‌ای از خاک ایران از دست نرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد خاطرنشان کرد: علت این موفقیت به دلیل ایمان به خدا و اخلاص بود اگر پیام‌های رزمندگان را مرور کنیم همه سرشار از معنویت است؛ در جنگ تحمیلی مدیریت امام خمینی (ره) و همدلی مردم بسیار مؤثر بود.

ایزدی ادامه داد: بیشترین تعداد شهدا متعلق به آموزش و پرورش هستند نشانه آن ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید است که صادقانه در جبهه حضور پیدا کردند.

وی تصریح کرد: رژیم عراق جنگ را در ۳۱ شهریورماه برای ایجاد ترس در دل مردم شروع کرد که درست با بازگشایی مدارس بود و نه تنها مردم و مدارس بلکه فرودگاه‌ها، پل‌ها، سدها صدمه دیدند اما خواست پروردگار بر حفظ دین و کشور ایران بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد اضافه کرد: خط کشی جلوی درب مدارس در اولویت قرار گیرد و حتی پروژه‌های مرتبط با مدارس یا نزدیک به مدارس را به حداقل برسانند تا دانش‌آموزان با مشکلی مواجه نشوند.

ایزدی ادامه داد: شهرداری طبق قانون دخالتی برای خط کشی درون مدارس ندارد، با این وجود در بیرون مدارس مواردی همچون نصب سرعت‌گیر و خط کشی را انجام خواهد داد.

وی تاکید کرد: قرار بود جابجایی‌هایی در بخشی از ایستگاه‌های اتوبوس در شهر صورت گیرد که برای برخی موارد هم نیاز به همراهی شورای ترافیک است و تاکید برای انجام این اقدامات قبل از شروع مهرماه بود اما به طور کلی با همراهی متولیان تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد ادامه داد: برای نخستین‌بار شورای اسلامی شهرکرد اقدام به ایجاد مرکز مشاوره کرده است که در حال پیگیری امور است.

ایزدی اظهار کرد: بنیاد شهرکرد شناسی هم مغفول مانده بود و فعالیتی در آن صورت نمی‌گرفت که یک مکانی برای این امر در نظر گرفته شد و اساسنامه آن تنظیم شد؛ شهرکرد تنها عنوان شهر ملی نمد را داشت، اما اکنون اقدامات لازم در حال انجام است تا شهرکرد به عنوان پایتخت ملی نمد ثبت شود.

وی گفت: سینمای روباز پارک ملت کم کم به مراحل پایانی نزدیک شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت از این‌رو مجموعه آموزش و پرورش می‌تواند از این ظرفیت شهرداری استفاده کند و با یک هم افزایی به سمت شهری آبادتر حرکت کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد افزود: درخواست نامگذاری معابر به نام شهدای فتنه سال گذشته به شورای اسلامی ارائه شده است که تلاش می‌کنیم با انجام این مهم یاد و خاطره شهدا را همواره گرامی داریم، برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مدارس استثنایی پیگیری کردیم تا کمکی به آن‌ها شود.

ایزدی در خصوص روایت‌گر ایثار در مدارس گفت: حدود ۱۰۰ نفر راویان آموزش دیده در سطح استان از اقشار مختلف وجود دارد که روایت دوران دفاع مقدس را به زیبایی بیان می‌کنند اگر مجموعه آموزش و پرورش به این امر احساس نیاز کند، خدمت رسانی خواهیم کرد.