شهرداری تهران با همکاری وزارت نفت انبارهای سوخت را به خارج از شهر منتقل کند
شهرداری تهران با همکاری وزارت نفت انبارهای سوخت را به خارج از شهر منتقل کند

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی در یکصد و نود و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ماده ۱۴ قانون شهرداری ها با تأکید بر حفظ حریم، اظهار کرد: روز جمعه بین ۴ تا ۴.۳۰ صبح یک تانکر در شهران با ظرفیت ۳۰ هزار لیتر سوخت […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی در یکصد و نود و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ماده ۱۴ قانون شهرداری ها با تأکید بر حفظ حریم، اظهار کرد: روز جمعه بین ۴ تا ۴.۳۰ صبح یک تانکر در شهران با ظرفیت ۳۰ هزار لیتر سوخت واژگون شد و خوشبختانه به منازل مسکونی برخورد نکرد و با رسیدن همکاران ما در سازمان آتش نشانی موضوع تا ۱۰ صبح به نتیجه می رسد.

وی افزود: از دوره سوم و چهارم شورا مرتباً تذکراتی در خصوص جابجایی انبار نفت این منطقه داده شده بود. تابلو نصب شده که تانکرها از مسیر جدید و بزرگراه شهید باکری عبور کنند اما این تابلو با اسپری پاک شده است. اگر این تانکر، بنزین حمل می کرد با فاجعه روبه رو می شدیم.

امانی با بیان اینکه شرکت نفت به برنامه ریزی برای انتقال انبارهای نفت بپردازد، یادآور شد: از سال ۱۳۹۵ که تذکر داده می شد، اگر برای جابجایی انبارها پیش بینی می شد تا امروز این اقدام به نتیجه رسیده بود. هریک از این تانکرها، انبارهای انفجاری متحرک هستند.

وی با بیان اینکه اکثریت این تانکرها از عمر مفید خود عبور کرده اند، تصریح کرد: از شهرداری تهران انتظار داریم اقدامی مؤثر در همکاری با شرکت نفت انجام دهد و جلوی حوادث احتمالی را بگیرد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: البته وزارت نفت باید اقدام کند اما شهرداری باید تابلوها را مجدداً نصب کند و مرتباً مورد بازدید قرار دهد که اگر تابلوها را با اسپری پاک کردند، مجدداً اقدام شود.

وی افزود: اگر جداره ها بشکند و بنزین به داخل شهر نفوذ کند بسیار خطرناک خواهد بود؛ البته در سالهای قبل مقاوم سازی صورت گرفت و بنابر این شد که یک سوم ظرفیت انبارها مورد استفاده قرار بگیرد اما به هر شکل حمل و نقل سوخت با مشکلاتی همراه است. ما تذکر آقای امانی را به شهردار و وزیر نفت ارسال می کنیم.

انتهای پیام/