سرپرست شهرداری بجنورد انتخاب شد
سرپرست شهرداری بجنورد انتخاب شد

محمد مهدی خاکشور امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بجنورد بعد از رای گیری انجام شده به عنوان سرپرست شهرداری این شهر انتخاب شد. خاکشور با کسب هفت رای توانست به عنوان سرپرست شهرداری بجنورد انتخاب شود. در جلسه علنی شورای شهر بجنورد برای انتخاب سرپرست شهرداری چه گذشت؟ پایگاه خبری آرمانشهر به نقل […]

محمد مهدی خاکشور امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بجنورد بعد از رای گیری انجام شده به عنوان سرپرست شهرداری این شهر انتخاب شد.

خاکشور با کسب هفت رای توانست به عنوان سرپرست شهرداری بجنورد انتخاب شود.

در جلسه علنی شورای شهر بجنورد برای انتخاب سرپرست شهرداری چه گذشت؟

پایگاه خبری آرمانشهر به نقل از ایسنا امروز جلسه علنی شورای اسلامی شهر بجنورد با موضوع انتخاب سرپرست شهرداری برگزار شد که البته در روز پنج شنبه هفته گذشته جلسه ای با همین موضوع برگزار شد اما به علت ترک تعدادی از اعضای شورا و به حد نصاب نرسیدن آراء شخص مورد انتخاب شده مورد قبول واقع نشد.

به گزارش ایسنا، در روز شنبه هفته جاری نیز جلسه فوق العاده ای با موضوع انتخاب سرپرست شهرداری برگزار شد اما تعدادی از اعضاء در آن حضور نیافتند که این جلسه به امروز و به برگزاری جلسه علنی موکول شد.

محسن موسوی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد در این جلسه گفت: در اصل ما مسئول نیستیم بلکه مامور به خدمت هستیم و باید به دنبال بهترین و شایسته ترین ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهر بجنورد مرکز استان است، افزود: شورای شهر باید قانون مدار و برنامه محور باشد و نظارت بر کار شهرداری داشته باشد.

وی ادامه داد: زمانیکه رای می دهیم باید بدانیم که نسبت به چه شاخص و معیاری رای می دهیم و بهترین راهکار این است که مجموعه ای از افراد را برای رای دادن داشته باشیم.

موسوی اظهار کرد: نباید فکر کنیم و بگویم چون دوره سرپرستی سه ماهه است، نباید برنامه ای وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر باید نسبت به تعیین تکلیف استعفای شهردار تصمیم قانونی گرفته شود و بعد از آن جلسه برای انتخاب سرپرست شهرداری برگزار شود.

علیرضا باغچقی دیگر عضور شورای اسلامی شهر بجنورد در ادامه جلسه گفت: مکاتبه ای در تاریخ ۳۱/۴/۹۸ به شورا واصل شده که کاملا دست نویس و بدون ثبت شماره شهرداری است که شهردار طی آن پایان کار خود را اعلام می کند.

وی افزود: در تاریخ ۳/۵/۹۸ نیز درخواست جلسه فوق العاده برای انتخاب سرپرست شهرداری می شود.

وی ادامه داد: طبق آیین نامه جلسه فوق العاده باید به درخواست هیات رئیسه و یا پنج تن از اعضای شورا صورت گیرد که این امر اتفاق نیفتاده، بنابراین جلسه فوق العاده روز پنج شنبه وجاهت قانونی نداشته است.

باغچقی اظهار کرد: از همه مهمتر ابهامات موجود در استعفای شهردار بجنورد است که باید تعیین تکلیف شود.

ابراهیم امانی یکی دیگر از اعضای شورای شهر همچنین بیان کرد: آیا می شود بنا به دلایلی یک مجموعه را بدون سرپرست گذاشت؟ و اعضا در مورد برنامه سرپرست صحبت می کنند اما اجرای برنامه های تدوین و مصوب شده شورای شهر می تواند بهترین برنامه هایی باشد که سرپرست آن را دنبال کند.

عرب مدیر کل دفتر امور شهری استانداری خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: روح الله براتیان شهردار بجنوردکارمند شهرداری نبوده بلکه از دستگاهی دیگر مشغول خدمت در شهرداری شده است.

وی تصریح کرد: براتیان در اردیبهشت ماه اعلام کرده که دوره خدمت وی به پایان رسیده و درخواست بازنشستگی دارد و در حقیقت ابهامی در بازنشستگی وی وجود ندارد چراکه ۳۰ سال تمام سابقه کاری دارد و دستگاه اجرایی که در ابتدا در آنجا فعالیت می کرده باید نسبت به درخواست وی اقدام و آن را تایید کند.

عرب به جلسه روز پنج شنبه هفته گذشته شورا نیز اشاره کرد و گفت: ترک جلسه از نیمه، به معنای اخلال در کار شورا و شهرداری است.

گفتنی است در این جلسه محمد مهدی خاکشور با انجام رای گیری و کسب هفت رای موافق به عنوان سرپرست شهرداری بجنورد انتخاب شد.