زنگ آغاز سال تحصیلی در مدرسه دخترانه شاهد طلوع فجر نواخته شد
زنگ آغاز سال تحصیلی در مدرسه دخترانه شاهد طلوع فجر نواخته شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ زنگ آغاز سال تحصیلی جدید صبح امروز (شنبه، اول مهرماه) با حضور مهدی اخ‌الصنایع شهردار منطقه ۱۰، فاطمه طوسی رئیس آموزش و پرورش منطقه، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری، زهره الهیان نماینده مجلس شورای اسلامی، جعفر بحرینی رئیس بنیاد شهید منطقه، سرهنگ […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ زنگ آغاز سال تحصیلی جدید صبح امروز (شنبه، اول مهرماه) با حضور مهدی اخ‌الصنایع شهردار منطقه ۱۰، فاطمه طوسی رئیس آموزش و پرورش منطقه، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری، زهره الهیان نماینده مجلس شورای اسلامی، جعفر بحرینی رئیس بنیاد شهید منطقه، سرهنگ رضا انصاری رئیس پلیس راهور منطقه و سرهنگ حسینی رئیس کلانتری ۱۰۸ شهید نواب صفوی در دبستان دخترانه شاهد طلوع فجر به صدا درآمد.

بنابراین گزارش، به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس پیام رضا مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش توسط مسعود صفرلو مدیر دبستان شاهد کسری خلیلی قرائت شد.
شهردار منطقه ۱۰، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانش آموزان و اولیای مدرسه دخترانه شاهد طلوع فجر گفت: منطقه ۱۰ دارای ۱۲۷ مدرسه و ۳۵ هزار و ۷۸۰ دانش آموز است، همچنین ۱۷۵۷ دانش آموز تبعه افغان در مدارس این منطقه مشغول به تحصیل هستند.
اخ‌الصنایع بیان کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، برنامه یاد یاران با توجه به شهدای دانش آموز منطقه از طریق فضاسازی مدارس و روایت‌گری از دوران دفاع مقدس در تمام مقاطع تحصیلی با حضور خانواده‌های معظم شهدا از جمله شهید آرمان علی‌وردی و خانواده شهید افشاریان  برگزار شد.
وی افزود: اهدای گل، بسته‌های تحصیلی، اجرای برنامه‌های هنری، نمایش ترافیکی، برگزاری دوره‌های آموزشی در قالب کلاس و کارگاه ویژه دانش‌آموزان و نواختن زنگ تحرک در مدارس از جمله ویژه برنامه‌های طلیعه مهر است.
شهردار منطقه ۱۰ گفت: به منظور جلوگیری از بروز آبگرفتگی معابر، هدایت آبهای سطحی، جریانات حاصل از بارندگی، سیلاب، رواناب و خطرات جانی و مالی، از ابتدای شهریور ماه عملیات پاکسازی انهار، لایروبی، رسوب برداری و نظافت جوی‌ها و کانال‌های شهری در دستور کار اداره مسیل‌ها و قنوات منطقه قرار گرفت و این طرح تا پایان مهرماه ادامه دارد.
اخ‌الصنایع تصریح کرد: تا قبل از آغاز فصل بارش، در مجموع بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر طول از کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی منطقه به طور کامل لایروبی شود.

وی ادامه داد: همچنین در راستای اجرای طرح نگهداشت شهر و به مناسبت استقبال از فصل پاییز، تمامی عملیات خدمات شهری شامل نظافت، شست‌وشوی معابر، مخازن پسماند، المان‌های شهری، بازپیرایی فضای سبز، ترمیم سنگ فرش‌های معابر، پاکسازی و رنگ آمیزی دیوارهای شهری و دیوارهای مدارس منتخب در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و افزایش سفرهای درون‌شهری اظهار کرد: در روزهای منتهی به مهرماه، ساماندهی و بهسازی علائم راهنمایی و رانندگی از جمله تعویض یا نصب تابلوهای ترافیکی، رنگ‌آمیزی سرعت‌گیرها بلوک‌های عابر پیاده و خطوط محوری در معابر پیرامون تمامی مدارس منطقه در دستورکار قرار گرفت.

شهردار منطقه ۱۰ گفت: بیش از ۳۹ تابلو انتظامی و هشداری نصب، ۲۹۷۰ متر خط کشی محوری، ۹۱۶ متر گذر عابرپیاده، ۲۳ مترمربع خط کشی سرعتگاه، کف نویسی و برگزاری دوره‌های آموزشی در بوستان آموزش ترافیک از جمله اقدامات مجموعه شهرداری منطقه است که در این بازه زمانی انجام شده است.

طوسی رئیس آموزش و پرورش منطقه ۱۰، با بیان اینکه ماه مهر، ماه شکوفایی، رویش و علم و دانش است، گفت: شروع سال تحصیلی جدید را به تمام دانش‌آموزان و معلمان و کادر آموزشی مدرسه صمیمانه تبریک می‌گویم و برای همگان از درگاه خداوند متعال دستیابی به مدارج عالی علمی و اخلاقی توام با مموفقیت و بهروزی را خواهانم.

*** وزارت دادگستری مرجع ملی حقوق کودک است

وزیر دادگستری با حضور در جمع دانش آموزان دبستان دخترانه شاهد طلوع فجر ضمن تبریک فرارسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: دانش‌آموزان به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌ کشور دارای دو ویژگی شادابی و معصومیت و پاکی هستند.

رحیمی با بیان اینکه مدرسه محل علم‌آموزی است، تصریح کرد: برای آنکه بتوانیم کشور را بسازیم باید علم آموزی کنیم تا در این راه گام برداریم.
وی با تأکید بر اینکه وزارت دادگستری مرجع ملی حقوق کودک است، افزود: باید برای تمام دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال امکانات آموزشی فراهم شود و ما در وزارت دادگستری وظیفه داریم که پیگیری کنیم تا این امکانات برای همه دانش‌آموزان سراسر کشور فراهم شود.
وزیر دادگستری بیان کرد: همه کودکان به‌ویژه کودکان کار حق دارند در محیطی امن و سالم زندگی کنند، بازی و شادی کنند، به همین دلیل باید تلاش کنیم هیچ کودکی به جز مدرسه در جای دیگری نباشد. دولت وظیفه دارد و وزارت دادگستری هم این موضوع را پیگیری می‌کند تا این امر تحقق یابد.

رحیمی گفت: در مدرسه باید روش زندگی کردن، زندگی اجتماعی، راستگویی، قانون‌گرایی و احترام به قانون را فراگرفت.

وی خطاب به معلمان گفت: سرنوشت و آینده کشور بستگی به عملکرد معلمان دارد. معلمان باید عاشقانه و از روی علاقه و محبت این حرفه را انتخاب کرده  باشند تا زمینه رشد و تعلیم و تربیت را به نحو احسن اجرا کنند.

الهیان نماینده مجلس شورای اسلامی با تبریک آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ و گرامیداشت شهدای دانش‌آموز گفت: امیدوارم یک‌سال خوب را شروع کنید و آینده‌ای درخشان برای ایران اسلامی رقم بزنید و همه مسئولان تلاش می‌کنند تا شما عزیزان ایران زمین مسیر رشد و تعالی را طی کنید.

در ادامه این مراسم پیام سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید قرائت شد.

در پایان این مراسم زنگ مدرسه توسط وزیر دادگستری و شهردار منطقه ۱۰ به صدا درآمد.

انتهای پیام/