بهشت سکینه (س) کرج تا ۱۵ سال آینده ظرفیت دفن اموات را دارد
بهشت سکینه (س) کرج تا ۱۵ سال آینده ظرفیت دفن اموات را دارد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، جواد چپردار عضو شورا و رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج به صورت سر زده در سازمان مدیریت آرامستان ها حضور یافت و از بخش های مختلف بهشت سکینه(س) بازدید کرد. فضای سبز بهشت سکینه(س) در سطح آرامستان […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، جواد چپردار عضو شورا و رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج به صورت سر زده در سازمان مدیریت آرامستان ها حضور یافت و از بخش های مختلف بهشت سکینه(س) بازدید کرد.

فضای سبز بهشت سکینه(س) در سطح آرامستان های کشور کم نظیر است

در حاشیه این بازدید چپردار با اشاره به ایجاد بیش از ۳۰ هکتار فضای سبز در بهشت سکینه(س) اظهار داشت: تبدیل بهشت سکینه(س) به آرامستان سبز کشور یکی از اقدامات مطلوبی است که طی چند سال گذشته در این مجموعه آغاز شده و این اقدام جهادی همچنان ادامه دارد که زمینه های رضایت مندی شهروندان و خانواده های سوگوار مراجعه کننده به این مجموعه را فراهم آورده است.

وی افزود: قطعا وجود این میزان از فضای سبز در آرامستان نیازمند تدوین برنامه آبیاری دقیق و منظم است که با تدبیر و برنامه ریزی های مربوطه، چندین استخر ذخیره آب های سطحی در نقاط مختلف بهشت سکینه(س) احداث و آبیاری تمامی درختان و عرصه های سبز این مجموعه با آبهای سطحی و جمع آوری شده حاصل از بارش برف و باران انجام می شود که جای تقدیر و تشکر دارد.

این مسئول با اشاره به بازدید از اداره پذیرش متوفیات عنوان کرد: طبق بررسی های انجام شده در آمارهای موجود روزانه و سالانه در این حوزه، آرامستان بهشت سکینه(س) حداقل تا ۱۵ سال آینده ظرفیت دفن اموات کرج و سایر شهرهای استان البرز را دارد.

ارتقا ناوگان حمل و نقل سازمان های خدماتی شهرداری از سیاست های شورای شهر است

این مسئول اعلام کرد: یکی از سیاست های شورای شهر در بودجه سال ۱۴۰۲، ارتقا ناوگان سبک و سنگین سازمان های خدماتی مانند آتش نشانی، پسماند و آرامستان ها است که با توجه به بحث انتقال متوفیان از سطح شهر به آرامستان و کمبود آمبولانس های بهشت سکینه(س)، این مشکل با خرید ۱۰ دستگاه خودرو ون وانا برطرف شد.

چپردار به مسئولیت خطیر سازمان آرامستان ها در نوع ارائه خدمات به شهروندان و انتقال متوفیان به آرامستان اشاره کرد و گفت: هیچ مانع و مشکلی برای ارائه خدمات مطلوب و به روز به شهروندان و مراجعه کنندگان این سازمان وجود ندارد که به طور قطع با تجهیز و افزایش ناوگان خودرویی بهشت سکینه(س)، سطح ارائه خدمات ارتقا می یابد.

لزوم پرداخت پاداش های تشویقی به پرسنل سازمان آرامستان ها

این مسئول در بخش دیگری با اشاره به اینکه سیاست شهرداری، مدیریت متمرکز نیروی انسانی تمامی سازمان ها و مناطق در شهرداری مرکز است، افزود: برغم اینکه این مهم در تباصر بودجه لحاظ شده بود، با توجه به خاص بودن فعالیت در سازمان آرامستان ها و با نگاه ویژه شورا و شهرداری به بهشت سکینه(س)، این سازمان از این تبصره مستثنی و مقرر شد به کارگیری نیروها و تمامی امور مربوط به آنها در خود سازمان و مجزا از شهرداری مرکز انجام شود.

چپردار بر لزوم توجه به مباحث رفاهی و معیشتی پرسنل سازمان آرامستان ها اشاره و عنوان کرد: در بخش نیروی انسانی، پرسنل سازمان آرامستان ها با سختی شغل و دور بودن محل کار از مرکز شهر و به تبع آن سختی های مختلف مواجه هستند، با توجه به اینکه برخی سازمان های خدماتی دریافتی های تشویقی دارند، باید این مهم برای پرسنل سازمان آرامستان ها نیز لحاظ و به معیشت آنها نیز توجه کنند.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر کرج افزود: موضوع دریافتی های فوق العاده و تشویقی پرسنل سازمان آرامستان ها باید مورد توجه شهردار و معاون اقتصادی قرار گیردو در قالب پاداش های ۶ ماهه و امور رفاهی به آنها پرداخت گردد.

بهشت سکینه (س) کرج تا ۱۵ سال آینده ظرفیت دفن اموات را دارد

بهشت سکینه (س) کرج تا ۱۵ سال آینده ظرفیت دفن اموات را دارد
 

بهشت سکینه (س) کرج تا ۱۵ سال آینده ظرفیت دفن اموات را دارد

منتشر شده در تاریخ ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۲