رشد بیش از دو برابری صدور پروانه ساخت در منطقه ۲۱
رشد بیش از دو برابری صدور پروانه ساخت در منطقه ۲۱

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ ” محمدعلی ملیحی” محدوده منطقه ۲۱ شهر تهران را دارای ۳ ناحیه و ۱۳ محله معرفی کرد و گفت: کاربری های منطقه ۲۱ بصورت اجمالی شامل ۳۶درصد مساحت کاربری صنعتی و انبار، ۲۰ درصد مساحت کاربری نظامی، ۱۰درصد […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ ” محمدعلی ملیحی” محدوده منطقه ۲۱ شهر تهران را دارای ۳ ناحیه و ۱۳ محله معرفی کرد و گفت: کاربری های منطقه ۲۱ بصورت اجمالی شامل ۳۶درصد مساحت کاربری صنعتی و انبار، ۲۰ درصد مساحت کاربری نظامی، ۱۰درصد مساحت کاربری مسکونی، ۱۳درصد مساحت کاربری فضای سبز  است. همجورای با فرودگاه مهرآباد و ورزشگاه آزادی، این منطقه را بصورت خاص در بین مناطق دیگر مطرح می کند . همچنین منطقه ۲۱ نقش استراتژیک در بحث کارآفرینی، توسعه عرصه نمایشگاهی در سطح ملی و فراملی دارد.

ملیحی در خصوص آمار عملکرد معاونت شهرسازی بیان کرد: صدور پروانه ۴۵۲ مورد در یکسال گذشته در حوزه شهرسازی و معماری انجام شده که نسبت به آمار یک سال قبل که ۲۰۸ مورد بوده، افزایش دو و نیم برابری داشته است.

وی در خصوص آمار گواهی های صادر شده یکساله افزود: می توان به پایان‌کار ساختمانی به تعداد ۱۰۵ پرونده، عدم خلاف ۱۰۴ پرونده و پایان‌کار ۱۹۶ پرونده آپارتمان اشاره کرد که مدت زمان صدور این گواهی ها ۲۰ روز بوده است.

ملیحی در خصوص پیش بینی های طرح تفصیلی و برنامه های معاونت شهرسازی و همچنین کاهش زمان صدور پروانه عنوان کرد: حوزه شهرسازی منطقه بیشترین تلاش خود را در جلب رضایت شهروندان با کاهش زمان صدور پروانه و کاهش رفت و آمد شهروندان انجام می دهد. در خصوص صدور پروانه نیز آیتمی موجود است به نام کمیته نما، که با تعامل صورت گرفته بین سازنده ها با دبیر کمیته نما منطقه، تعداد برگشتی ها و تعداد عدم تائیدیه ها به شدت کاهش پیدا کرده است؛ که این رضایت مندی را بین ارباب رجوع‌ ایجاد کرده است.

وی درباره ساخت و ساز در این منطقه نیز توضیح داد: ساخت و ساز و نظارت بر کیفیت اجرا و کاهش تخلفات ساختمانی یکی از رئوس مهم معاونت شهرسازی و معماری است که با تعامل بین شهرسازی منطقه و شهرسازی نواحی و فعال شدن مهندسین ناظر، کنترل ساخت و ساز در شهرسازی منطقه ۲۱ مخصوصا در یکسال گذشته رقم خورده است که شاهد کاهش تخلفات ساختمانی بودیم.

ملیحی در خصوص بافت فرسوده و تجمیع املاک ریزدانه گفت: اقدامات صورت گرفته در خصوص تجمیع و بافت فرسوده در یکسال اخیر سبب این شد که منطقه ۲۱ در سازمان نوسازی شهر تهران رتبه یک را کسب کند. در قسمت غیر بافت فرسوده، تشویق، تجمیع پلاک ها صورت گرفته است بصورتی که دو پلاک تجمیع شود می توانند طبقه اضافه با سطح اشغال ۲۰ درصد داشته و اگر سه پلاک با هم تجمیع شوند تراکم ۴۰ درصد را در طبقه مازاد خواهیم داشت و این باعث شده در یک سال گذشته تعداد تجمیع ها و استفاده کنندگان در این تهسیلات در شهرداری منطقه ۲۱ عددش به طور چشمگیری افزایش پیدا کند.

ملیحی بیان کرد: در بحث اجرای احکام نیز تمامی پرونده های ماده صد مرور شد و ۷۸۷ پرونده مورد پایش قرار گرفت؛ که تعداد ۳۲ رای ابلاغ به شهروندان، ۱۶ مورد فراهم آوردن شرایط برگه های دفاعیه برای شهروندان، ۴۴ مورد پیگیری و اجرای کردن آرای ماده صد در سطح منطقه داشتیم . ۷۸ فقره پرونده وصول جرایم ماده صد داشتیم که چیزی حدود ۲۳.۵ میلیارد به در آمد منطقه اضافه شد.

وی در پایان یادآور شد که در راستای مدیریت شهری مبنی بر ساخت مسکن و قرارگاه جهادی مسکن، حدود ۸ تا ۱۰ مورد مصوبه ماده ۵ داشتیم مبنی بر تامین مسکن از طرف نهادها و سازمان ها در قالب قرارگاه مسکن و تعاونی مسکن برای پرسنل‌شان که از طرف منطقه پیگیری های لازم انجام شده است.

انتهای پیام/