رای موافق شورای شهر تبریز برای تاسیس شرکت توسعه گردشگری شهرداری
رای موافق شورای شهر تبریز برای تاسیس شرکت توسعه گردشگری شهرداری

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، مصوبه کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر مبنی بر تاسیس شرکت توسعه گردشگری شهرداری تبریز به تصویب رسید. به گزارش شهریار، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز امروز در یکصد و چهل و سومین جلسه این شورا با بر تاسیس شرکت توسعه گردشگری […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

مصوبه کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر مبنی بر تاسیس شرکت توسعه گردشگری شهرداری تبریز به تصویب رسید.

به گزارش شهریار، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز امروز در یکصد و چهل و سومین جلسه این شورا با بر تاسیس شرکت توسعه گردشگری شهرداری تبریز موافقت کردند و مقرر شد شهرداری در ایت خصوص لایحه ای تقدیم شورا کند.

کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر با اشاره به برخی فعالیت‌های شهرداری در زمینه گردشگری گفت: با وجود اینکه این اقدامات می تواند در زمینه گردشگری مفید واقع شود، اما منسجم بودن و تحت نظارت یک شرکت بودن می تواند اثرات آن را چندین برابر کند.

سید کاظم زعفرانچیلر افزود: بر همین اساس لزوم تاسیس شرکت سرمایه گذاری شهرداری تبریز مطرح است و این شهر هم می تواند مانند شهرهای اصفهان و مشهد از مزایای این شرکت بهره مند شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال حتی برای دریافت گزارش از ابنیه تاریخی موجود در تبریز هم به مشکلاتی برخوردیم که ناشی از پراکندگی مدیریتی در این حوزه بود.

زعفرانچیلر درباره وظایف محوله بر این شرکت نیز تصریح کرد: معرفی میراث آیین، تعامل با دیگر شهرهای مطرح در حوزه گردشگری، و نظارت بر اماکن تاریخی و گردشگری می تواند از مهمترین سرفصلهای فعالیت این شرکت باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این طرح می تواند فضای کسب و کار را نیز بهبود بخشد، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال شهرداری اصفهان در این حوزه دو شرکت دارد، یکی شرکت سرمایه گذاری گردشگری و دیگری مربوط به فعالیتهای گردشگری است که هر دو توانسته اند در زمینه های مربوطه موفق عمل کنند.

این عضو شورا در پایان تصریح کرد: برای رونق گردشگری تبریز و ایفای نقشی متناسب با شن و منزلت تبریز، تاسیس چنین شرکتی ضروری به نظر می رسد.

طرح تاسیس شرکت گردشگری توسط زعفرانچی لر رییس کمیسیون گردشگری شورا مطرح و توسط این کمیسیون نیز به تصویب رسید بود که در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر، از سوی اعضای شورا نیز تصویب شد و مقرر شد شهرداری تبریز در این خصوص لایحه ای آماده و به شورا تقدیم کند.