دولت ۷۰ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات سال جاری سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کرد
دولت ۷۰ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات سال جاری سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کرد

به گزارش آرمانشهر فارس، فرزاد وثوقی روزنامه نگار شیرازی در تحلیل و بررسی اخباری نوشت: با تسویه ۷۰ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات سال جاری سازمان، این مبلغ نیز به بخش سرمایه‌گذاری می‌رود تا به این شکل بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در این دوره صورت بگیرد، اما آنچه مسلم است […]

به گزارش آرمانشهر فارس، فرزاد وثوقی روزنامه نگار شیرازی در تحلیل و بررسی اخباری نوشت: با تسویه ۷۰ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات سال جاری سازمان، این مبلغ نیز به بخش سرمایه‌گذاری می‌رود تا به این شکل بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در این دوره صورت بگیرد، اما آنچه مسلم است باید دید این نوع سرمایه گذاری ، شرایط و بازده لازم برای همسان سازی حقوق ها ونیز تامین امنیت زایش ثروت از منظر شوم مفسدین اقتصادی را در نگاهی به آینده صندوق بازنشستگی دارد؟

دولت از زمان نخست وزیری میر حسین موسوی که با چالش اعتباری روبرو شده بود دست درجیب کارگران وصندوق های وابسته به سازمان تامین اجتماعی نمود. میزان بدهی در هر دولت تا امروز به حدی است که صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی را به مرز ورشکستگی کشانده واین سازمان در دولت اسلامی، قادر به اجرای تعهدات قانونی خود حتی درحد همسان سازی حقوق بازنشستگان کارگری نیست.

واقعیت امر دراین است که پول بیمه کارگران باید در صندوقی جمع شود ، متخصصان امر درحوزه سرمایه گذاری به زایش سرمایه اقدام کنند وصندوق رفاهی روز به روز بزرگتر وثروتمندتر شود چرا که دریافت ها از کارگران به موقع وسروقت انجام می شود وهر روز تاخیر مشمول جرایم ریالی می گردد. پس سازمان بدون اقتدار تامین اجتماعیتاکنون قادر نبوده است از امانت کارگران به درستی حراست نماید ودولت نه تنها به نظام بانکی کشور که به این سازمان نیز بدهی های کلانی دارد.

روند شکست حریم کارگران تا آنجا پیش رفت که حتی دولت های قبلی عنوان کارگران را از تابلوهای بانک رفاه کارگران پایین کشیدند که با مقاومت سخت برخی دلسوزان وشیر پاک خودرگان این عملیات شبه اختلاس با شکست مواجه شد وبانک رفاه ناچار دوباره پسوند کارگران را به بانک خودشان بازگردانید.

حالا باید دید دولت درچه تاریخی وبا کدام منابع بطور کلی اصل وسود پول کارگران را پس خواهد داد وکدام مدیر عامل سازمانی می تواند از این امانت بزرگ دفاع کند. بازی های بسیاری برای افزایش وکاهش سن بازنشستگی به بهانه ورشکستگی تاکنون از سوی دولت ومجلس شکل گرفته است اما اصل ماجرا اینجاست که جمعیت تحت پوشش بیمه های دارای کثرت وبی اعتمادی دراین حوزه قطعا به نفع دولت ونظام نیست. درواقع دولت ها با اجرای این عمل ودست درازی به جیب کارگران بی دفاع در مجلس روی نزول خواران را سفید کرده است.

برخی رسانه های ملی در انتشار این خبر کوشیده اند تا شاید حقوق کارگر وبازنشسته های حداقل بگیر بازستانی شود. دراین باره مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی دراین رابطه ودر چند روز گذشته گفته است دولت سیزدهم تاکنون ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات این سازمان را با کیفیت مناسبی پرداخته که سبب تسویه ۱۰۶ هزار میلیاردتومانی بدهی سازمان به نظام بانکی و سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی آن شده است.

میرهاشم موسوی در جلسه اعضای هیات مدیره کانون عالی بازنشستگی افزود: با تسویه ۷۰ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات سال جاری سازمان، این مبلغ نیز به بخش سرمایه‌گذاری می‌رود تا به این شکل بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در این دوره صورت بگیرد.

وی با یادآوری اینکه برکات ناشی از خدمت به بازنشستگان به سازمان تامین اجتماعی می رسد، برضرورت توسعه کمی و کیفی خدمات به خانواده بزرگ تأمین اجتماعی بخصوص بازنشستگان تاکید کرد و افزود: تصمیم‌های مختلفی که در بخش‌های مختلف سازمان تامین اجتماعی گرفته می‌شود، باید به اقتضای شرایط و وضعیت سازمان باشد اگرچه تا ادای حق به صورت مطلوب، فاصله داریم.

موسوی توسعه خدمات درمانی به جامعه بیمه شدگان تامین اجتماعی را مورد توجه قرار داد و با اشاره به رویکرد مثبت و همراهی کامل دولت سیزدهم در خصوص توسعه خدمات به بازنشستگان گفت: در دولت مردمی سیزدهم، شخص رییس جمهور، معاون اول، هیات دولت و همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همواره در تصمیم‌گیری‌ها با توسعه خدمات به ذینفعان سازمان تاکید و همراهی داشته و از رویکرد تحولی این سازمان و ارتقا سطح کیفی و کمی خدمات حمایت کرده‌اند.

براساس آنچه گفته شده با تسویه ۷۰ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات سال جاری سازمان، این مبلغ نیز به بخش سرمایه‌گذاری می‌رود تا به این شکل بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در این دوره صورت بگیرد، اما آنچه مسلم است باید دید این نوع سرمایه گذاری ها بازده لازم برای همسان سازی حقوق ها ونیز تامین آینده صندوق بازنشستگی را دارد. وآیا این وعده ها در راستای سرمایه گذاری اعتماد بیمه شدگان واقشار جوان را به خود جلب خواهد نمود؟

این روزها تورم لحظه ای تاثیرات باورنکردنی را در حوزه درمان برجای گذاشته است وعدم حمایت های لازم وتکمیلی باعث شده تمایل به بیمه پردازی کاهش ویا با تردید همراه شود. هزینه های بستری وعمل های سنگین در بیمارستانها ودستمزدهای بالای پزشکان این شبهه را در اذهان زنده می کند که درمان وارد یک فاز تجاری بزرگ بین مرگ وزندگی انسانها شده است  واز سویی با توجه به شرایط تجاری موجود واعتماد سوخته بازنشستگان والگو برداری جوانان از این اعتماد سوخته والدین خود ، ادامه زندگی وامید به آینده را با تردید همراه نماید. /// انتهای پیام 824 کلمه