«خبرگان ترافیک» میهمان شورای شهر خواهند شد/ به دنبال توسعه حمل و نقل در غرب تهران هستیم
«خبرگان ترافیک» میهمان شورای شهر خواهند شد/ به دنبال توسعه حمل و نقل در غرب تهران هستیم

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، سید جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز گذشته بخشی از بزرگراه بروجردی افتتاح شد که جای خوشحالی دارد، اظهار کرد: این پروژه در دوره فعلی به نتیجه رسید. تشکری هاشمی با بین اینکه این طرح ۷۰ درصد […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، سید جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز گذشته بخشی از بزرگراه بروجردی افتتاح شد که جای خوشحالی دارد، اظهار کرد: این پروژه در دوره فعلی به نتیجه رسید.

تشکری هاشمی با بین اینکه این طرح ۷۰ درصد پیشرفت داشت اما در چند سال اخیر متوقف بود، گفت:۳.۷ کیلومتر از این مسیر در روزهای اخیر به بهره برداری رسید و مابقی پروژه تا میدان بهاران نیز تا بهمن ماه افتتاح می شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه انتظار داریم تملک‌ها برای اجرای بزرگراه به سمت شمال انجام و بزرگراه یادگار امام به بزرگراه بروجردی متصل شود، خاطرنشان کرد: انتظار ما این است کریدور شمالی- جنوبی ایجاد شود و شهروندان بتوانند از این مسیر تردد کرده و فشار ترافیک در غرب تهران کاهش یابد.

عضو شورای شهر تهران یادآور شد: توسعه ناوگان مترو و اتوبوس نیز در حال انجام است؛ در اجرای بزرگراه‌ها تصور بر “خودرومحوری” نیست و سایر اقدامات در حال انجام است و به زودی اجرای خط ۱۰ مترو نیز در همین راستا آغاز می‌شود.

تشکری هاشمی در خصوص توسعه تونل شهید متوسلیان نیز گفت: باید مطالعات ترافیکی انجام شود و اثرسنجی مربوط به آن تهیه و در شورا مورد تصویب قرار بگیرد. اینکه مذاکره شود و تفاهم نامه منعقد شود اشکالی ندارد اما تاکید ما این است که خودورمحوری انجام نشود. به زودی با خبرگان ترافیک در مورد توسعه برخی معابر همچون تونل متوسلیان و تراموا جلسات هم اندیشی برگزار خواهیم کرد و شهرداری نیز مبنا را بر همین موضوع گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه اجرا و بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران پس از تصویب اجرایی خواهد شد، گفت ما به دنبال رفع یکی از مشکلات هستیم؛ غرب تهران از لحاظ حمل و نقل عمومی فقیر است و امیدواریم با اجرای خط ۱۰ توسعه حمل و نقل عمومی در این بخش به نتیجه برسد.

انتهای پیام/