حیاط خانه تاریخی نیکدل به بوستان محله‌ای تبدیل می‌شود
حیاط خانه تاریخی نیکدل به بوستان محله‌ای تبدیل می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار منطقه ۸ تبریز از بازگشایی درب خانه تاریخی نیکدل به روی شهروندان و تبدیل حیاط خانه نیکدل به بوستان محله ای خبر داد. به گزارش شهریار، حسین منیری فر ضمن اعلام خبر فوق اظهار کرد: به منظور استفاده شهروندان و گردشگران از فضای سبز و محوطه خانه تاریخی نیکدل از […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار منطقه ۸ تبریز از بازگشایی درب خانه تاریخی نیکدل به روی شهروندان و تبدیل حیاط خانه نیکدل به بوستان محله ای خبر داد.

به گزارش شهریار، حسین منیری فر ضمن اعلام خبر فوق اظهار کرد: به منظور استفاده شهروندان و گردشگران از فضای سبز و محوطه خانه تاریخی نیکدل از امروز دربهای این خانه تاریخی از صبح تا شب برای استفاده شهروندان باز بوده و شهروندان همه روزه میتوانند همچون پارک محله ای از فضای سبز زیبای خانه تاریخی نیکدل استفاده کنند.

شهردار منطقه ۸ گفت: شهروندان ساکن محدوده مرکزی شهر نیازمند احداث بوستان‌های محله‌ای، جهت سپری کردن اوقات فراغت خود هستند که فعلا با تبدیل محوطه خانه تاریخی نیکدل به بوستان محله ای بخشی از این نیاز رفع خواهد شد و در آینده نیز برنامه های متعددی در راستای احداث بوستان‌های محله ای در محدوده شهرداری منطقه ۸ داریم که به تدریج اجرائی خواهیم کرد.

خانه تاریخی نیکدل که از جمله بناهای شاخص معماری ایرانی اسلامی تبریز به شمار می‌رود با مساحتی به وسعت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع عرصه و ۵۰۰ متر مربع اعیانــی در محله تاریخی مقصودیه واقع شده است.

این خانه تاریخی مربوط به دوره قاجار بوده و در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۸۲ با شماره‌ ۹۴۷۰ به ثبت ملی رسیده است و شامل دو حیاط اندرونی و بیرونی است که حیاط اندرونی در ضـلع جنوبی حیاط بیرونی در ضلع شمالی بنا قرار دارد.