حضور پرشور عاشقان در میعادگاه اربعین حسینی، نشانه بالندگی نهضت کربلاست
حضور پرشور عاشقان در میعادگاه اربعین حسینی، نشانه بالندگی نهضت کربلاست

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی حضور عاشقان پرشور در میعادگاه اربعین را نشانه بالندگی نهضت کربلا خواند و گفت: سفر چند میلیونی زائران و عشاق امام حسین(ع) به عتبات عالیات نشانه پویایی و بالندگی نهضت عاشورا است. به گزارش شهریار، آیت الله سید محمد علی آل هاشم در ایین […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی حضور عاشقان پرشور در میعادگاه اربعین را نشانه بالندگی نهضت کربلا خواند و گفت: سفر چند میلیونی زائران و عشاق امام حسین(ع) به عتبات عالیات نشانه پویایی و بالندگی نهضت عاشورا است.

به گزارش شهریار، آیت الله سید محمد علی آل هاشم در ایین تجلیل از خادمان ستاد اربعین شهرداری تبریز اظهار کرد: خرسندیم برای قدردانی از  خادمین اربعین سرور و سالار شهیدان کنار هم‌جمع شده‌ایم.

وی با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله قاضی طباطبایی شهید محراب و زنده نگهداشتن یاد و خاطر این شهید بزرگوار گفت: از حمایت های شهردار و شورای اسلامی شهر تبریز در خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی و برپایی موکب جنت الحسین(ع) قدردانی می‌کنیم.

امام جمعه تبریز همچنین با قدردانی از رییس ستاد بازسازی عتبات در آذربایجان‌شرقی، افزود: از تک تک کسانی که در این امر مقدس یاری‌گر بودند قدردانی می کنیم.

وی با بیان اینکه موکب جنت الحسین شهرداری تبریز یکی از موکب های مورد استقبال زائرین تبریزی بود، خاطر نشان کرد: اربعین فرصت بی نظیری برای معرفی حماسه بزرگ کربلا به جهانیان است و میعادگاه عاشقان در اربعین، بهترین فرصت برای تبیین حادثه کربلاست.

نماینده ولی فقیه در استان با قدردانی از اعضای ستاد اربعین شهرداری تصریح کرد: تعداد شهدای گرانقدر غزه از مرز ۸۷۰۰ نفر عبور کرده است اما جوانان فلسطینی همچون کوه در مقابل رژیم  کودک کش صهیونیستی مقاومت کرده اند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، رژیم  کودک کش اسرائیل  ۲۵ سال آینده را  نخواهد دید چرا که نیروهای اسلام و فلسطین پیروز نهایی این نبرد خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تلاش های شهردار تبریز در خصوص اقدامات عمرانی موثر و بهسازی آسفالت معابر گفت: پیشنهاد دارم در چهلم شهدای غزه، موکب جنت الحسین با همکاری حوزه علمیه و دانشگاه تبریز غرفه ای برای تبیین شهدای غزه در شهر برپا کنند.

شهردار تبریز نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی در خصوص فعالیت های ستاد اربعین شهرداری اظهار کرد: از چند ماه مانده به اربعین حسینی، برنامه ریزی و آمادگی برای پشتیبانی و خدمت رسانی به زائرین انجام شده بود.

یعقوب هوشیار با اشاره به اینکه شهرداری تبریز از متولیان خدمات رسانی به زائران در مرز تمرچین بود، خاطرنشان کرد: سامانه طریق یکی از خدمات شهرداری جهت ثبت نام  زائرین برای سفر به مرز تمرچین بود. این سامانه برای اولین بار در کشور توسط شهرداری تبریز آماده و راه اندازی شد.

وی با اعلام‌ اینکه علاوه بر اعزام‌ زائران به مرز تمرچین توسط اتوبوس‌های شهرداری تبریز،  ۱۰۰ دستگاه اتوبوس نیز به مرز مهران خدمت رسانی می‌کرد ادامه داد : شهرداری تبریز در مرز تمرچین با مشارکت ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدام به استقرار موکب کرده بود و همچنین موکب جنت الحسین نیز از دیگر خدمات ارائه شده شهرداری برای زائرین حسینی در شهر کربلا بود.

شهردار تبریز در پایان از حمایت های بی دریغ نماینده ولی فقیه در استان و امام  جمعه تبریز قدردانی کرد.

در این مراسم حجت الاسلام رسول برگی، یاسین بجانی و روح الله دهقان نژاد از اعضای شورای اسلامی‌شهر و علی حق بیگی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان شرقی نیز حضور داشتند.

در پایان این مراسم از خادمان ستاد اربعین شهرداری تبریز که در قالب موکب جنت الحسین مشغول فعالیت بودند، تقدیر به عمل آمد.