ثبت جهانی مجموعه زندیه از مطالبات جدی مدیریت شهری شیراز است
ثبت جهانی مجموعه زندیه از مطالبات جدی مدیریت شهری شیراز است
شهردار شیراز گفت: یکی از مطالبات جدی مدیریت شهری، ثبت جهانی مجموعه زندیه است و از معاونان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواستار این هستیم که نسبت به این موضوع تسهیل گری داشته باشند و آن را تعیین تکلیف کنند. 

به گزارش آرمانشهر فارس، محمدحسن اسدی در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی با تبریک  ولادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: شیراز، یک شهر جهانی با ظرفیت‌های کم‌نظیر و بی‌بدیل و قدمتی ۶۵۰۰ ساله است که در چهار مقطع تاریخی نیز پایتخت کشور بوده است.

شهردار شیراز ادامه داد: یکی از مطالبات جدی مدیریت شهری، ثبت جهانی مجموعه زندیه است و از معاونان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواستار این هستیم که نسبت به این موضوع تسهیل گری داشته باشند و آن را تعیین تکلیف کنند.

وی اضافه کرد: کلان‌شهر شیراز، تمیزترین و پاک‌ترین شهر ایراناست و در سال گذشته این کلان‌شهر یک روز آلوده هم نداشته است.

اسدی با اشاره به تقاضای بالای سفر به شیراز و لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم گردشگری هم گفت: باید نسبت به توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری در کشور توجه جدی شود که خوشبختانه در دوره مدیریت فعلی وزارتخانه متبوع چنین کاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به ۴ پروژه زیرساختی گردشگری در شیراز اظهار کرد: شهرداری شیراز پروژه آکواریوم را آغاز کرده است همچنین پروژه پارک آبی در مرحله اتمام خاک‌برداری قرار دارد و مطالعات باغ پرندگان نیز تمام‌ شده است و در دست انتخاب پیمانکار قرار دارد و مذاکرات پروژه شهربازی و تله کابین ۴.۲ کیلومتر در حال نهایی شدن است.

اسدی  از افتتاح و کلنگ‌زنی ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه توسط شهرداری شیراز در ایام دهه فجر امسال خبر داد و گفت: بازارچه هنر نیز با همکاری شرکت توسعه گردشگری فارس تا پایان امسال با ۶۴ غرفه در هسته مرکزی شهر شیراز به بهره‌برداری می‌رسد که متحول کننده بافت تاریخی و فرهنگی این کلان‌شهر خواهد بود.

شهردار شیراز همچنین از آمادگی شهرداری و شورای این کلان‌شهر در ارائه تسهیلات لازم به هتل‌های جدیدی که قرار است احداث شوند، خبر داد و گفت:شیراز از جمله کلان‌شهرهای  ایرانی عضو هیئت‌مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی جهان و عضو متروپلیس است.

  • نویسنده : مریم شمالیان