تکنولوژی ساخت بوژی به ایران انتقال یافت
تکنولوژی ساخت بوژی به ایران انتقال یافت

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _یکشنبه سی‌ام مهرماه_ در صدوهشتادوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این روزها اتفاق‌های بزرگی برای تهران به عنوان پایتخت ایران اسلامی رقم خورده است، اظهار کرد: گزارش نهایی پس از بازگشت شهردار تهران به پایتخت ارائه خواهد شد. وی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _یکشنبه سی‌ام مهرماه_ در صدوهشتادوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این روزها اتفاق‌های بزرگی برای تهران به عنوان پایتخت ایران اسلامی رقم خورده است، اظهار کرد: گزارش نهایی پس از بازگشت شهردار تهران به پایتخت ارائه خواهد شد.

وی افزود: از سال ۹۶ تأمین واگن برای مترو پیگیری می‌شد و مقرر شده بود ۲ هزار دستگاه واگن بر اساس برنامه ششم توسعه خریداری شود که هزار و ۵۰ دستگاه به تهران اختصاص داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اولین تفاهم‌نامه‌ای که امضا شد، مبنی بر خرید ۶۳۰ دستگاه واگن برای تهران بود که از سال ۹۶ این برنامه وجود داشت و رئیس‌جمهور چین نیز در سفر خود به ایران قرارداد خرید واگن را یکی از اولویت‌ها خوانده بود، اما به دلیل پرداخت نشدن مبلغ اولیه عملیاتی نشده بود و دوره ششم که آغاز شد عزم اعضای شورا و شهرداری جزم شد تا این قرارداد اجرایی شود.

وی با بیان اینکه یک میلیارد دلار رقم بالایی بود که به سختی محقق شد، ادامه داد: جلسه‌های مختلف و تلاش‌های فراوانی انجام شد و در نهایت پس از مدت‌ها دو ماه پیش این تلاش‌ها به بار نشست و پیش‌پرداخت از سوی بانک شهر واریز و قرارداد منعقد شد.

چمران گفت: جمعه گذشته نیز با حضور شهردار تهران و همراهان ساخت واگن‌ها به‌طور رسمی آغاز شد که این موضوع را باید به مردم شهر تهران تبریک گفت که البته تبریک واقعی به مردم زمانی خواهد بود که واگن‌ها وارد خطوط شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حمایت‌ها و همکاری‌هایی که در تمام مراحل دولت و رئیس‌جمهور از این موضوع داشت، قابل تقدیر است، ادامه داد: رئیس‌جمهور قول داد تأمین واگن‌ها را پیگیری کند که این پیگیری در نهایت عملیاتی شد.

وی اضافه کرد: به اتوبوس‌ها به‌ویژه اتوبوس‌های برقی نیاز داریم و باید ببینیم تعامل‌ها در این حوزه به کجا می‌رسد. در تماس‌های تلفنی مطرح شد که ۷۹۱ واگن به هزار و ۵۰ دستگاه برسد تا بخش عمده‌ای از نیاز حمل‌ونقل را برآورده کنیم که امیدواریم این نیازها جبران شود.

چمران با بیان اینکه قراردادهای مختلف منعقد شده و امیدواریم اتوبوس‌ها به‌موقع تحویل داده شود، اظهار کرد: امیدواریم جهادی عمل شود تا هرچه سریع‌تر اتوبوس‌ها تحویل داده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرار بود تحویل واگن‌های مترو هم ۲۴ ماهه باشد که با رایزنی‌های انجام شده، این مدت به یک سال کاهش یافت، همچنین تکنولوژی ساخت بوژی به ایران انتقال یافت.