توجه به بعد اقتصادی در طرح‌های پیشنهادی محلات دارای بافت فرسوده
توجه به بعد اقتصادی در طرح‌های پیشنهادی محلات دارای بافت فرسوده

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش  شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ ؛ علی اصغر کمالی زاده شهردار این منطقه در جلسه ای که با حضور مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران، معاون ثبت استان تهران، روسای ثبت منطقه ۴، مدیر عامل شرکت توسعه لویزان و معاون شهرسازی و معماری منطقه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش  شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ ؛ علی اصغر کمالی زاده شهردار این منطقه در جلسه ای که با حضور مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران، معاون ثبت استان تهران، روسای ثبت منطقه ۴، مدیر عامل شرکت توسعه لویزان و معاون شهرسازی و معماری منطقه ۴ برگزار شد، گفت: با توجه به وجود ۶۰ هکتار بافت فرسوده در منطقه ۴ و به منظور تشویق شهروندان برای بازآفرینی این محلات می بایست طرح های جذاب اقتصادی به شهروندان برای مشارکت و نوسازی ارایه شود.

شهردار منطقه ۴ ضمن تاکید به اهمیت موضوعات زیرساختی گفت: در نظر گرفتن حقوق  متصرفین در املاک ریزدانه، افرایش تعداد طبقات برای تشویق شهروندان، تخفیف عوارض و … نکاتی هستند که در توانمند سازی بافت فرسوده اثرگذار و مطمئنا مشوق شهروندان به منظور مشارکت در نوسازی خواهد بود.

 در ادامه سید مهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهردای تهران گفت: در محلات گلشن –جوادیه، شمیران نو حدود ۶ هزار پارسل وجود دارد که برای نوسازی باید موانع موجود از جمله مسائل ثبتی این محلات حل و فصل شوند.

وی خاطر نشان کرد: با تکیه بر ضوابط و بسته‌های تشویقی، به فرآیند بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده سرعت  بخشیده و یکی از دغدغه های مدیریت شهری، نوسازی بافت های فرسوده برای شرایط ایمن در مواقع بحرانی است که یکی از موارد تشکیل کارگروه ویژه برای رفع مشکلات ثبتی با همکاری دفاتر توسعه محله ای و اداره ثبت است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران عنوان کرد: در حال حاضر۲۰  هزار پلاک در مرحله اخذ سند قرار دارند که از این تعداد حدود ۴ هزار پلاک در محلات منطقه ۴ واقع شده است.

در ادامه این جلسه گزارش از مشکلات ثبتی منطقه ارایه شد و روئسای دفاتر توسعه محله ای منطقه ۴ ، شهرداران نواحی ۶ و ۷ ، روئسای ثبت لویزان و تهرانپارس و .. معضلات را بررسی کرده  و مقرر شد این جلسات تا حصول نتیجه نهایی به صورت مستمر ادامه یابد.

انتهای پیام/