تعدادی مدارس کیار در آستانه تعطیلی است
تعدادی مدارس کیار در آستانه تعطیلی است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، بهمن میری امروز _ دوشنبه یکم اسفند _ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به جمعیت قابل توجه بعضی از روستاهای شهرستان کیار، اظهار کرد: به منظور بهره‌مندی جوانان و ایجاد شادابی و نشاط در روستاها درخواست احداث سالن ورزشی در روستاهای با […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهمن میری امروز _ دوشنبه یکم اسفند _ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به جمعیت قابل توجه بعضی از روستاهای شهرستان کیار، اظهار کرد: به منظور بهره‌مندی جوانان و ایجاد شادابی و نشاط در روستاها درخواست احداث سالن ورزشی در روستاهای با جمعیت بالا در شهرستان کیار باید جزو اولویت‌ها باشد تا از مهاجرت اهالی روستا جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اهمیت تجهیز خانه‌های ورزش در سراسر استان به‌ویژه در شهرستان کیار، افزود: اختصاص امکانات ورزشی به مدارس و اهمیت آموزش‌وپرورش به ورزش نوجوانان از ضروریات است.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: برخی مسئولان به دنبال حفظ ظاهر شوراهای اسلامی هستند و تنها در قالب مانور رسانه‌ای عمل می‌کنند، از این رو با توجه به اینکه ورود به عرصه شورایی به نوعی تمرین دموکراسی، مردم‌سالاری و مدیریت برای کسانی است که دارای تجربه، توانمندی و انگیزه خدمت هستند، می‌طلبد دموکراسی در شوراهای اسلامی توسط مسئولان حفظ شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان کیار مدارسی وجود دارد که به دلیل نداشتن منابع مالی و تأمین امکانات اولیه در آستانه تعطیلی است و این موضوع باید مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: توسعه فضاهای ورزشی در مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا انتظار می‌رود مجمع خیرین باید با همکاری سایر دستگاه‌ها نسبت به افزایش سرانه فضای ورزشی اقدام کند.

میری با تاکید بر موقعیت و نزدیکی شهر کیان با مرکز استان، گفت: ارزش افزوده در شهر کیان با شهرکرد باید برابری کند و سرریز شهر شهرکرد به سمت شهر کیان روانه شود.

وی خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی نباید سلیقه‌ای عمل کنند، بلکه باید در راستای رشد شهر، زمینه‌های جذب سرمایه‌گذار را فراهم کند، همچنین از ساخت‌وسازهای بدون اساس جلوگیری شود و یک گذر فرهنگی در شهر تعریف کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی باید مقتدر باشند و شورای شهرداری نباشند، تاکید کرد: با توجه به اینکه زمین جهت سالن کاراته شهر دستنا مهیا شده است، انتظار می‌رود پلاک‌بندی زمین سالن مذکور در دستور کار قرار گیرد.

میری با تاکید بر مطالبه‌گری شوراهای اسلامی در حوزه‌های عمرانی گفت: تقاضا می‌شود معاون عمرانی استاندار در جلسات ماهانه یا فصلی، شوراهای اسلامی را نیز در نظر بگیرد و جلساتی را با آن‌ها داشته باشد.

وی اظهار کرد: جاده، اجرای خطوط شبکه برق و گاز، ساخت مدرسه و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، رفع مشکل آب آشامیدنی و اصلاح شبکه‌های آب‌رسانی از مهم‌ترین مطالبات مردم روستای دهستان مشایخ از توابع شهرستان کیار است.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: یکی از مطالبات در حوزه بهداشتی به‌ویژه در روستاها واگذاری موارد مربوط به تزریقات به بخش خصوصی است که نظارت در این زمینه اندک است.