به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، علی اصغر قائمی در گفتو گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه در دو سال و نیم اخیر به حسب وظیفه قانونی اعضای شورا در دو زمینه تدوین و تصویب مقررات مورد نیاز مدیریت شهری فعالیت کردیم، اظهار کرد: تعداد لوایح پیشنهادی شورا و طرحهایی که تهیه شد، در […]
به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،
علی اصغر قائمی در گفتو گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه در دو سال و نیم اخیر به حسب وظیفه قانونی اعضای شورا در دو زمینه تدوین و تصویب مقررات مورد نیاز مدیریت شهری فعالیت کردیم، اظهار کرد: تعداد لوایح پیشنهادی شورا و طرحهایی که تهیه شد، در طول این مدت کم نبود.
وی با تأکید بر اینکه وظیفه اصلی شورا وظیفه نظارتی بر حسن اجرای مسئولیتهاست، خاطرنشان کرد: تلاش شورا باید این باشد که روی همین ریل حرکت کند.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به بودجه ۱۵۱ همتی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳، یادآور شد: در نگاه اول دو تفاوت بارز وجود دارد؛ یکی از این تفاوتها، افزایش دو برابری بودجه نسبت به سال گذشته است و این توقع و مطالبه ایجاد میکند و شهرداری هم باید بتواند بودجه جذب کند و هم به درستی عمل کند تا شاهد پیشرفتهای چشمگیر در تکالیف لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ باشیم.
وی ادامه داد: تفاوت دیگر، افزایش چشمگیر سهم بودجه حمل و نقل نسبت به سال قبل است؛ بهطوریکه ۴۸ درصد بودجه به حمل و نقل اختصاص یافته و آنچه شهرداری باید بر آن اهتمام کند توسعه خطوط فعلی مترو و تکمیل شبکه اتوبوسرانی است.
قائمی با بیان اینکه موضوع شهر هوشمند به دستهبندیهای متعددی تقسیم میشود، تصریح کرد: هریک از کشورها به اقتضای ظرفیتهایی که دارد به یک بخش از جمله آموزش، اقتصاد و حمل و نقل هوشمند توجه بیشتری کرده است. تهران نسبتاً از ظرفیتهای خوبی در حوزه هوشمندسازی برخوردار است اما کماکان نیاز به توسعه دارد.
وی با تأکید بر اینکه خدمات شهری و حمل و نقل هوشمند از اولویتهایی است که باید به آن توجه شود، گفت: منظور ما تنها شهرداری نیست و متأسفانه مدیریت شهری یکپارچه نداریم تا بتوان با استفاده از ظرفیتها و ابزارهای موجود زمینه هوشمند شدن شهر را فراهم کرد.
انتهای پیام/