تلاش مدیریت شهری پایتخت برای باز کردن گره‌های ساخت‌وساز
تلاش مدیریت شهری پایتخت برای باز کردن گره‌های ساخت‌وساز

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار شهر، مهدی عباسی در سی و نهمین نشست تخصصی معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرهای ایران با بیان اینکه باید برنامه ریزی محلی در شهرها انجام شود، اظهار کرد: نمی‌توان نسخه عمومی را در زمینه شهرسازی دنبال کرد. وی با بیان اینکه با ابهامات کمیسیون ماده ۱۰۰ […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی عباسی در سی و نهمین نشست تخصصی معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرهای ایران با بیان اینکه باید برنامه ریزی محلی در شهرها انجام شود، اظهار کرد: نمی‌توان نسخه عمومی را در زمینه شهرسازی دنبال کرد.

وی با بیان اینکه با ابهامات کمیسیون ماده ۱۰۰ و ۵ مواجه هستیم، یادآور شد: نباید اصلا به این موضوعات فکر کرد؛ ما نگرانیم که در مسیر اصلاح نقاط قوت از بین برود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: هر سامانه‌ای که در حوزه شهرسازی می‌توانیم در اختیار قرار دهیم باید با همکاری سازمان فاوا در اختیار قرار بگیرد و سامانه جدید ایجاد نشود.

وی ادامه داد: برنامه ریزی محلی و نقطه‌ای زیادی در شهرها وجود دارد که باید مورد استفاده قرار بگیرد؛ برای مثال با این برنامه‌ریزی‌ها در بندرعباس، باید منظر را به سمت دریا برد نه به سمت بیابان‌ها.

عباسی تاکید کرد: باید از فرصت شوراها استفاده کرد و معاونین شهرسازی شهرداری‌ها باید مراقب باشند در چنین فرصتی، خود را در معرض تصمیمات فردی قرار ندهند.

وی با بیان اینکه معاونت شهرسازی شهرداری تهران تلاش می کند که گره‌ها را باز کند، یادآور شد: گره‌های زیادی در مسیر ساخت و ساز تهران اتفاق افتاده و می دانیم اگر ساخت و ساز قفل شود علاوه بر عدم نوسازی، انتقال سرمایه انجام می‌شود و بیش از ضربه به حوزه کارآفرینی و پیام منفی به کشور، انتقال سرمایه از همه چیز خطرناک‌تر است.

وی افزود: تصمیمی که در تهران می‌گیریم تا ساخت و ساز رونق بگیرد، ابعاد مختلفی دارد اما قیودی نیز دارد که مهمترین آن، کیفیت بخشی به زندگی و سکونتگاه است چرا که باید شهری زنده و سرحال داشته باشیم.

عباسی در ادامه یادآور شد: اگر موضوع ترافیک و آلودگی هوا را در تهران رفع کنیم، شهری فوق العاده، مدرن، توسعه یافته و جذاب خواهد بود؛ کمااینکه میهمانانی که از پایتخت بازدید کردند از توسعه بر اساس دانش فنی لذت برده‌اند.

انتهای پیام/