تقدیر از بانوی فعال محیط زیستی منطقه ۲۲
تقدیر از بانوی فعال محیط زیستی منطقه ۲۲

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، همایش «کودکان آسمانی پاک می خواهند» با حضور امیرحسین جعفری ورامینی مشاور مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و با هدف گرامیداشت ۲۹ دی ماه مصادف با روز هوای پاک در منطقه ۲۲ برگزار شد.  اولین […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، همایش «کودکان آسمانی پاک می خواهند» با حضور امیرحسین جعفری ورامینی مشاور مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و با هدف گرامیداشت ۲۹ دی ماه مصادف با روز هوای پاک در منطقه ۲۲ برگزار شد. 

اولین لیگ آموزشی و پژوهشی همیار محیط زیست با هدف فرهنگ‌سازی و پرورش نسل دوستدار و محافظ محیط زیست در پیش‌دبستانی‌های مدارس منتخب منطقه ۲۲ از اوایل مهرماه سال جاری آغاز شد و کودکان با مفاهیم و ‌موضوعات محیط زیستی به زبان ساده و در قالب شعر، قصه، بازی و نقاشی آشنا و با یکدیگر به رقابت پرداختند و در آستانه روز هوای پاک از ۵ نفر از منتخبین این لیگ تقدیر شد.

اهداف این همایش آشنایی شهروندان با حفاظت از محیط زیست ،مشارکت شهروندان در کاهش آلودگی هوا، مصرف بهینه انرژی، توسعه حمل و نقل پایدار، کنترل آلودگی‌های زیست محیطی و تلاش در جهت کاهش آلاینده ها و داشتن شهری سالم و عاری از معضلات زیست محیطی است، چرا که وجود ذرات معلق در فضای شهر ناشی از صنایع آلاینده و مزاحم، خطراتی بسیار زیادی را برای مردم ایجاد و مشکلات تنفسی و ریوی را برای آنها به همراه خواهد داشت.

محمدحسن فصیح نیز در حاشیه برگزاری این همایش بر ضرورت اهمیت آموزش محیط زیست به کودکان رده سنی ۵ تا ۶ سال و ضرورت برگزاری همایش های محیط زیستی و لیگ‌های آموزشی تاکید کرد و گفت: آموزش محیط زیست به کودکان از مقطع پیش دبستانی نقش محوری و بنیادی در شیوه نگرش، رفتار و بالطبع سبک زندگی افراد متناسب با حفاظت از محیط زیست را بر عهده دارد.

وی یادآور شد: داشتن نسلی دوستدار محیط زیست، ضامن آینده سلامت شهر و شهروندان است و از همین رو، برنامه ریزی برای یادگیری مهارت‌های حفظ محیط زیست در بین کودکان در واقع سرمایه گذاری برای آینده بهتر شهر به شمار می رود.

گفتنی است این همایش با اجرای حسین جعفریان از مجریان باسابقه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و همیاری اداره مدیریت پسماند منطقه ۲۲ برگزار شد.

انتهای پیام/