تبیین مسائل فرهنگی با بهره‌مندی از ظرفیت باغ موزه دفاع مقدس
تبیین مسائل فرهنگی با بهره‌مندی از ظرفیت باغ موزه دفاع مقدس

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار تبریز با بیان اینکه در همایش فرصت های سرمایه گذاری تبریز، بسته ای ویژه برای باغ موزه در نظر گرفته ایم، گفت: با صرف کمترین هزینه امکان،تبدیل باغ موزه دفاع مقدس به محلی برای تبیین مسائل فرهنگی وجود دارد. به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار در یکصد و پنجاه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار تبریز با بیان اینکه در همایش فرصت های سرمایه گذاری تبریز، بسته ای ویژه برای باغ موزه در نظر گرفته ایم، گفت: با صرف کمترین هزینه امکان،تبدیل باغ موزه دفاع مقدس به محلی برای تبیین مسائل فرهنگی وجود دارد.

به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: با صرف کمترین هزینه ای می توان باغ موزه دفاع مقدس تبریز را به محفلی برای تبیین مسائل فرهنگی شهر تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه موضوع مخزن آب و سپتیک برای تامین آب فضای سبز، پارک موزه دفاع مقدس تکمیل شده و در روزهای آینده به بهره برداری می رسد، گفت: آبنمای این مجموع نیز در حال تکمیل و اجرا است.

شهردار تبریز در خصوص برطرف کردن معارضات تملک این باغ موزه با پیگیری و همراهی شخص استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: تملک یک و نیم هکتار از اراضی باغ موزه به اتمام رسیده و یک هکتار و نیم باقی مانده دیگر نیز در دست اقدام است.

وی در پایان گفت: در همایش فرصت های سرمایه گذاری تبریز ۲۰۲۳ بسته ویژه‌ای برای پارک موزه دفاع مقدس اختصاص داده ایم که می تواند برای بحث توسعه و درآمد پایدار این مجموعه مثمر ثمر باشد. بر همین اساس می‌توان با کمک به این پروژه، شاهد تکمیل آن در هشت ماه آتی باشیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه تصریح کرد: با همراهی شهردار تبریز تصمیمات مهمی در خصوص موضوعات محتوایی و عمرانی پروژه باغ موزه دفاع مقدس اتخاذ شده تا این مجموعه در اختیارات شهروندان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته  شورای اسلامی شهر، ۷ میلیارد اعتبار تومان برای باغ موزه دفاع مقدس پیش بینی کرده بود، خاطر نشان کرد: مدیریت شهری برای تداوم و تکمیل عملیات این مجموعه در سال جاری نیز ۲۰ میلیارد تومان بودجه  اختصاص داده و خوشبختانه عملیات عمرانی ادامه دارد.

امیر دریادار دوم رضا عباسی با بیان اینکه امیدواریم شاهد اتمام عملیات عمرانی احداث جاده دسترسی استاد معین به ضلع غربی باغ موزه و تکمیل آب نمای باغ موزه باشیم، تصریح کرد: باغ موزه دفاع مقدس تبریز پاسخگوی نیازهای حوزه فرهنگی شهروندان و علاقمندان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در کل کشور، شهرک بازی های رایانه ای ویژه دفاع مقدس و بازی کودکان در این باغ موزه رونمایی خواهد شد، افزود: با توجه به برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید در استان و ارتباط موضوعات کنگره با باغ‌موزه دفاع مقدس، در اسرع وقت نسبت به رفع نواقص مجموعه همچون نصب تندیس، دوربین و سیستم های دیگر اقدام شود.