بوستان آتش‌نشانی در مجاورت برج تاریخی یانقین احداث می‌شود
بوستان آتش‌نشانی در مجاورت برج تاریخی یانقین احداث می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار منطقه ۸ تبریز از احداث بوستان آتش نشانی در مجاورت برج تاریخی یانقین خبر داد. به گزارش شهریار، حسین منیری فر با اعلام  این خبر افزود: پیرو سیاست‌های شهرداری تبریز مبنی بر توسعه فضای سبز شهری و احداث پارک‌های محله ای در سطح شهر، با دستور شهردار تبریز […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار منطقه ۸ تبریز از احداث بوستان آتش نشانی در مجاورت برج تاریخی یانقین خبر داد.

به گزارش شهریار، حسین منیری فر با اعلام  این خبر افزود: پیرو سیاست‌های شهرداری تبریز مبنی بر توسعه فضای سبز شهری و احداث پارک‌های محله ای در سطح شهر، با دستور شهردار تبریز محوطه سازمان آتش نشانی تبریز واقع در ابتدای خیابان بهادری، بعد از انجام توافقات لازم به بوستان محله ای تبدیل می‌شود تا بافت مرکزی شهر و در مجاورت برج تاریخی یانقین، فضای سبز و پارک برای استفاده  شهروندان ایجاد شود.

وی افزود: بوستان آتش نشانی در خیابان خاقانی و در محوطه ایستگاه آتش نشانی در مساحت ۲ هزار متر مربعی احداث می شود که علاوه بر جبران کمبود فضای سبز در محدوده مرکزی شهر، به دلیل واقع شدن  در مجاورت برج یانقین، این پارک بعد از احداث به یکی از مکانهای گردشگری تبریز تبدیل خواهد شد.

شهردار منطقه ۸ در پایان گفت: تلاش داریم با بررسی وضعیت سطح منطقه و بررسی فضاهای موجود در جهت احیاء فضاهای سبز و احداث پارکهای محله ای و بوستانها گامهای موثری برداریم.

طی ماه اخیر نیز شهرداری منطقه ۸ با تبدیل محوطه خانه تاریخی نیکدل به بوستان محله ای، گامی در راستای توسعه بوستان های محله ای در منطقه تاریخی فرهنگی تبریز برداشته بود.