بهبود کنترل هوشمند ترافیک با توسعه شبکه فیبر نوری
بهبود کنترل هوشمند ترافیک با توسعه شبکه فیبر نوری

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار تبریز از بهبود کنترل هوشمند ترافیک شهر به کمک توسعه شبکه فیبرنوری، نصب دوربین های ترافیکی و بهره‌برداری از یاختمان مرکز کنترل ترافیک خبر داد. به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر با تشریح برنامه های ترافیکی و حمل نقلی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار تبریز از بهبود کنترل هوشمند ترافیک شهر به کمک توسعه شبکه فیبرنوری، نصب دوربین های ترافیکی و بهره‌برداری از یاختمان مرکز کنترل ترافیک خبر داد.

به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر با تشریح برنامه های ترافیکی و حمل نقلی تبریز اظهار کرد: برای نیل و تحقق شهر هوشمند و کنترل هوشمند ترافیک شهری نیازمند بسترسازی و فراهم کردن زیرساخت‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه احداث فیبرنوری از اساسی ترین زیر ساخت برای هوشمندسازی تبریز است، ادامه داد: شهرداری اقدامات ویژه برای احداث و توسعه فیبرنوری انجام می دهد به طوری که هفته گذشته ترمینال مرکزی تبریز پس از سال ها به شبکه فیبرنوری متصل شد.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه در سال گذشته برخی از سازمان ها و مراکز حساس شهر به شبکه فیبرنوری وصل شده است، تصریح کرد: با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر فاز اول احداث فیبرنوری  به طول ۴۰۰ کیلومتر توسط همکاران مجموعه و پیمانکار در حال اجرا بوده و در فاز دوم نیز احداث  ۴۵۰ کیلومتر فیبرنوری پس از بسترسازی های لازم، استارت خواهد خورد. اولویت نخست شهرداری در پروژه فیبر نوری تمرکز روی مسیرهای ترافیکی شهر است.

هوشیار ضمن تشریح اقدامات ترافیکی شهرداری از آغاز نصب ۲ هزار دوربین ترافیکی با هزینه کرد ۲۰۰ میلیارد تومان در یک ماه اخیر خبر داد و گفت: تصمیم شهرداری کنترل هوشمند ترافیک تبریز با ارتباط دادن دوربین ها با شبکه فیبرنوری است چرا که راه اندازی و توسعه شبکه فیبرنوری از پیش نیاز های کنترل هوشمند ترافیک شهر هوشمند است.

یعقوب هوشیار اولویت نخست شهرداری را در حوزه هوشمند سازی را تامین و فراهم سازی زیرساخت ها دانست و گفت:راه انداری و تکمیل شبکه فیبرنوری در سطح شهر  به همراه نصب دوربین های ترافیکی تا پایان سال جاری اتمام می یابد و همچنین پروژه ساختمان مرکز کنترل ترافیک هوشمند و مدیریت بحران تبریز شامل پنج طبقه تا سوم خرداد سال آینده به بهره برداری می‌رسد تا با تکمیل تک به تک پازل های هوشمندسازی شاهد تحول بنیادین در حوزه ترافیک شهری باشیم.

وی در پایان با اشاره به تمرکز شهرداری و تخصیص ۳۰ درصد بودجه شهرداری برای احداث و تکمیل ایستگاه های مترو تبریز خاطرنشان کرد: پروژه خط ۲ مترو تبریز  بی وقفه تداوم داشته و شهرداری برای احداث هر ایستگاه مترو سه هزار و ۲۰۵ میلیارد تومان هزینه کرده است.

شهردار تبریز یادآور شد: همچنین دستگاه حفاری تی بی ام غربی نیز ۲۰ آذر ماه با موفقیت از خط خارج خواهد شد.