برگزاری چهارمین دوره رویداد نشاط سالمندی
برگزاری چهارمین دوره رویداد نشاط سالمندی

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، محسن راجی با بیان اینکه سالمندان اعتبار خانواده ایرانی هستند، افزود: سالمندی یکی از مهمترین دوره‌های زندگی هر فرد است که در صورت رعایت سبک زندگی سالم می‌تواند دوره‌ای خاطر انگیز محسوب شود. معاون امور اجتماعی و فرهنگی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، محسن راجی با بیان اینکه سالمندان اعتبار خانواده ایرانی هستند، افزود: سالمندی یکی از مهمترین دوره‌های زندگی هر فرد است که در صورت رعایت سبک زندگی سالم می‌تواند دوره‌ای خاطر انگیز محسوب شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۷  با تاکید بر اینکه دوران سالمندی برابر با ناتوانی افراد نیست، تاکید کرد: باید در زمینه افزایش نشاط و شادابی افراد سالمند تمرکز و اقدامات اساسی انجام شود. در همین راستا با اجرای برنامه های نشاط سالمندی در قالب فعالیت گروهی و انجام برنامه های متنوع تلاش می شود زمینه حضور بیشتر سالمندان در جامعه، شکل دادن به تعاملات اجتماعی و کاهش افسردگی در سالمندان را محقق کنیم.

راجی خاطر نشان کرد : برنامه نشاط سالمندی در قالب فعالیت‌های گروهی ویژه سالمندان بالای ۶۰ سال با انجام ٥ بازی با هدف بهبود مهارت‌های تعادل و حرکتی، مهارت‌های روزمره زندگی، بهبود تمیز دیداری و شنیداری، تقویت کارکردهای شناختی مختلف همچون توجه، تمرکز و حل مسئله طراحی برگزار شد.

وی عنوان کرد: در این رقابت ها ۵۴ تیم پنج نفره به طور جداگانه در مجموعه ورزشی مهر آیین منطقه با یکدیگر به رقابت پرداختند و با ثبت رکورد های خود پس از ارزیابی داوران تیم های برتر معرفی و به دور نیمه نهایی راه خواهند یافت.

راجی یادآور شد: در این رویداد با طراحی بازی هایی قدیمی ایرانی و خاطره انگیز برای سالمندان از جمله توپان، کوزه به سر، دست به عصا، دایره و سنگ ، چاپار و … سعی شده است مهارت های مختلف نظیر حرکتی و تمرکز سالمندان تقویت شود.

وی در خاتمه گفت: با توجه به مشکلات و شرایط خاص جسمانی و روحی سالمندان، ضرورت توجه به مساله نشاط، شادی و تفریحات سالم برای سالمندان بیش از حد احساس می‌شود لذا برپایی این دست  برنامه ها در  افزایش نشاط، تحکیم پیوندهای اجتماعی و در نتیجه ارتقاء کیفیت زندگی سالمندان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

شایان ذکر است خانه های سلامت در سطح محلات ۱۴ گانه منطقه پذیرای کلیه سالمندان جهت حضور در کلیه برنامه های ورزشی، فرهنگی و سلامت است.

انتهای پیام/