برگزاری دوره‌های آموزش عمومی فضای سبز ویژه دانش‌آموزان تبریز
برگزاری دوره‌های آموزش عمومی فضای سبز ویژه دانش‌آموزان تبریز

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از آغاز دوره‌های عمومی آموزش فضای سبز ویژه دانش‌آموزان مدارس تبریز در تالار اندیشه این سازمان طی روزهای آتی خبر داد.  به گزارش شهریار، سیامک آسیایی با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز دوره‌های آموزش فضای سبز ویژه دانش آموزان مدارس تبریز […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از آغاز دوره‌های عمومی آموزش فضای سبز ویژه دانش‌آموزان مدارس تبریز در تالار اندیشه این سازمان طی روزهای آتی خبر داد.

 به گزارش شهریار، سیامک آسیایی با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز دوره‌های آموزش فضای سبز ویژه دانش آموزان مدارس تبریز در سال گذشته، خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری موفقیت آمیز دوره‌های آموزش فضای سبز ویژه دانش آموزان مدارس با موضوعات فضای سبز و استقبال پرشور دانش‌آموزان عزیز از این دوره‌ها، با هماهنگی به عمل آمده با اداره کل آموزش پرورش استان برگزاری این دوره‌ها در سال تحصیلی جدید نیز به زودی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به لزوم فراگیری عمومی مفاهیم مرتبط با فضاهای سبز شهری، تصریح کرد: فراگیری موضوعات زیست محیطی از سنین کودکی و دانش‌آموزی و اینکه فضاهای سبز شهری تنها راه برون رفت از آلودگی‌های گسترده کلانشهرها و ضامن سلامتی ساکنین شهری است یک ضرورت حیاتی است.

آسیایی وجود مراکز صنعتی متعدد در محیط داخل و پیرامون کلانشهرها و به تبع آن افزایش آلاینده‌های محیطی را زنگ خطری برای ساکنین شهرها عنوان کرد و توسعه و گسترش فضاهای سبز شهری را تنها راه برون رفت و رهایی از اثرات سوء این خطرها بیان کرد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز توسعه مطلوب فضاهای سبز شهری را در گرو مشارکت فعال عموم شهروندان عزیز دانست و خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی فضای سبز ویژه دانش آموزان مدارس نیز در راستای آشنایی بیشتر این عزیزان با مسائل زیست محیطی و لزوم وجود فضاهای سبز شهری برای سلامت افراد جامعه و در نتیجه مشارکت فعال آنان در حفظ و نگهداری و نیز توسعه مطلوب این فضا در سطح شهر است.

گفتنی است، طی برگزاری دوره‌های آموزشی فضای سبز ویژه دانش آموزان مدارس، مفاهیم اساسی مرتبط با فضاهای سبز شهری با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و نیز آموزشی به این عزیزان ارائه می‌شود.