ایجاد فرهنگ‌سرا در بازار اصفهان ضروری است
ایجاد فرهنگ‌سرا در بازار اصفهان ضروری است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا مصطفی نباتی‌نژاد امروز _سه‌شنبه بیست و پنجم مهرماه_ در جلسه هم‌اندیشی تشکیل هیئت امنای بازار اظهار کرد: فلسفه حضور ما در مسئولیت‌ها خدمت کردن است که امیدوارم رضای خداوند را به دست آوریم. وی با تاکید بر اینکه پس از انجام مشاهدات و مطالعات مسائل […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا مصطفی نباتی‌نژاد امروز _سه‌شنبه بیست و پنجم مهرماه_ در جلسه هم‌اندیشی تشکیل هیئت امنای بازار اظهار کرد: فلسفه حضور ما در مسئولیت‌ها خدمت کردن است که امیدوارم رضای خداوند را به دست آوریم.

وی با تاکید بر اینکه پس از انجام مشاهدات و مطالعات مسائل بازار احصا و دسته‌بندی شد، افزود: البته نیاز به تکمیل آن داریم، از این‌رو در ادامه به دنبال راهکار برای حل مسائل هستیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: هر کدام از مسائل بازار مأموریت یک دستگاه است، بنابراین شبکه‌ای از مسائل تقدیم استانداری شد و ابلاغ به دستگاه‌ها انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه پیگیری مسائل به متولی نیاز دارد، ادامه داد: همه مطالعات ما را به این نتیجه رساند که اصل تولی‌گری بر عهده ذی‌نفعان باشد، مجموعه‌ای که بتواند همه قشر بزرگ بازار را نمایندگی و به نیابت آن‌ها مشورت و تصمیم‌گیری کند.

نباتی‌نژاد تصریح کرد: البته باید سلسله مراتب تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری لحاظ و کارگروهی نیز تشکیل شود، اما کانون تمرکز مطالبات آن مجموعه باشد.

وی گفت: معتقدیم نهادی که اعتمادسازی کند و به‌صورت مستمر پیگیری مطالبات را انجام دهد، باید از خود بازار باشد، در این راستا پیشنهاد تشکیل هیئت امنای بازار ارائه شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پیگیری موضوع به فرمانداری واگذار شد، اظهار کرد: فرماندار دغدغه‌مند و پیگیری داریم که بیش از ما اعتقاد به انجام این کار داشت، در این راستا جلسات مستمر با حضور ذی نفعان برگزار شد.

وی افزود: تا کنون ۳۰ جلسه اصلی و فرعی در این راستا برگزار شده است، که برگزاری انتخابات هیئت امنا نتیجه آن است.

مهلت ثبت نام نامزدهای انتخابات هیئت امنای بازار اصفهان تاسی‌ام مهرماه و زمان برگزاری آن بیست‌ویکم آبان ماه خواهد بود.

نباتی‌نژاد با تاکید بر اینکه بازار، قلب شهر اصفهان است، گفت: اگر بازار تب کند، شهر بیمار می‌شود، بنابراین هر کدام از بازاریان فارغ از اینکه پیشکسوت یا جوان باشند، اگر علاقه‌مند به فعالیت اجتماعی هستند و دغدغه بازار را دارند، در این انتخابات نامزد شوند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بازار را در نواحی وسیع تعریف کردیم، از سمت شرق کوچه یخچال، از سمت شمال بازار پایین و چهارراه بابا قاسم، از جنوب بازارچه حسن آباد و از غرب از ابتدای کوچه تلفنخانه به عنوان محدوده، پیشنهاد شده است، البته در آینده هیئت امنا می‌تواند تصمیم‌های دیگری درباره این محدوده‌ها بگیرد.

وی افزود: همه محله‌ها یک فرهنگ‌سرا دارد، اما در بازار این مکان وجود ندارد، لذا فرهنگ‌سرای بازار باید شکل گیرد، زیرا جوانان و بانوانی در بازار هستند که باید مورد پشتیبانی فرهنگی، آموزشی و ورزشی قرار گیرند.

نباتی‌نژاد ادامه داد: اتاق اصناف در تصمیم‌سازی بسیار همراه بود و با ارائه پیشنهادات استراتژیک مسیر را تغییر داد، بی‌شک تشکیل هیئت امنای بازار برکات زیادی برای شهر و بازاریان به همراه دارد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه از سه روز پیش فراخوان برای انتخابات هیئت امنای بازار اعلام و اطلاع‌رسانی لازم در سطح شهر و بازار انجام شد، افزود: مهلت ثبت نام نامزدهای انتخابات هیئت امنای بازار اصفهان تا سی‌ام مهرماه و زمان برگزاری آن بیست‌ویکم آبان ماه خواهد بود.